راز بقا

نسخه‌ی کامل: عامل کشتار ۱۶۴ قطعه انواع پرنده مهاجر وحشی در بندرگز دستگیر شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عامل کشتار ۱۶۴ قطعه انواع پرنده مهاجر وحشی در بندرگز دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بندرگز، عصر روز چهارشنبه ۹۲/۱۱/۱۶ یک دستگاه خودرو در نوار ساحلی این شهرستان مشکوک شده و خودروی مذکور را متوقف نمودند.
رئیس اداره محیط زیست بندرگز در این باره گفت: در جریان بازرسی از این خودرو  تعداد ۱۶۴ قطعه پرنده مهاجر از انواع مرغابی سانان وحشی شامل ۱۴۸ قطعه سیلوش ۱۶ قطعه چنگر و ۳ قطعه کشیم و سه رشته دام کشف و ضبط و یک متهم در این زمینه بازداشت گردید. متهم دستگیر شده پس از تنظیم صورتجلسه تخلف، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
متهمین می بایست مبلغ ۱۳۱/۱۲۰/۰۰۰ ریال به عنوان جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را پرداخت نموده و پس از پرداخت ضرر و زیان، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز پرندگان وحشی محاکمه خواهند شد.

[تصویر:  1391858264.jpg]

مهندس نفر افزود: متاسفانه دام هایی که توسط صیادان غیرمجاز در زیر آب تعبیه میشوند منجر به گرفتار شدن پرندگان غواص همچون چنگر و کشیم شده و این پرندگان پس از گرفتار شدن در دام، در زیر آب خفه می شوند.
وی گفت: پرندگانی که در زیر آب خفه می شوند ارزش خوراکی نداشته و به لحاظ شرعی حرام محسوب می شوند اما متخلفین پس از جمع آوری تورها و پرندگان خفه شده در داخل آنها، به منظور عوام فریبی سر آنها می برند تا بعنوان ذبح شرعی به فروش برسانند.

برگرفته  از :

کد:
http://www.iew.ir/1392/11/18/21767