امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
سیامی تشخیص بدلی خوار و روش از پرنده جلبک روباه

روش تشخیص جلبک خوار سیامی از روباه پرنده و جلبک خوار سیامی بدلی
25-12-2013، 01:41 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 26-12-2013، 10:52 PM، توسط Neda Ariania.)
#1
روش تشخیص جلبک خوار سیامی از روباه پرنده و جلبک خوار سیامی بدلی
دیده شده که افراد غالباً در شناسایی جلبک خوار سیامی دچار اشتباه می شوند و بجای این ماهی، روباه پرنده یا جلبک خوار سیامی بدلی خریداری می کنند. اما چگونه می توان جلبک خوار سیامی را از ماهیان مشابهش (روباه پرنده و جلبک خوار سیامی بدلی) باز شناخت:

احتمالاً جلبک خوار سیامی تنها ماهی اکواریومی است که اقدام به خوردن " جلبک برسی سیاه Black brush Algae " می کند اما مشکل این است که این ماهی به راحتی در آکواریوم تکثیر نمی شود و از طرف دیگر با ماهی هایی که به لحاظ ظاهری به این ماهی شبیه هستند به سادگی اشتباه گرفته می شود: روباه پرنده و جلبک خوار سیامی بدلی.




همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این سه ماهی از نظر ظاهری خیلی به هم شبیه هستند. پس در هنگام خرید به این نکات توجه داشته باشید:

قبل از هر اقدامی؛ به نوار سیاهرنگ افقی که بر بدن این ماهی ها دیده می شود، دقت کنید: این نوار سیاه رنگ بر بدن جلبک خوار سیامی بدلی و روباه پرنده به زیبایی و نرمی کشیده شده اما طول باله دمی را طی نکرده است و نوار طلایی رنگی هم به موازاتش و بر بالای آن دیده می شود اما نوار مشکی روی بدن جلبک خوار سیامی اصلی، زبر و خشن است و تقریباً شکلی زیگزاگ مانند دارد که طول باله دمی را طی کرده و هیچ نوار طلایی ای هم بالای آن دیده نمی شود.

نکته دوم؛ به دهان ماهی ها دقت کنید: روباه پرنده و جلبک خوار سیامی بدلی، هر یک دو جفت سبیلک دارند و دهانشان شبیه حلقه ای صورتی رنگ است اما جلبک خوار سیامی اصلی تنها یک جفت سبیل دارد و دهانش رنگی نیست.

نکته سوم؛ به رنگ ماهی ها دقت کنید: روباه پرنده و جلبک خوار سیامی بدلی، به مراتب رنگارنگ تر هستند. شما می توانید بر باله های آنها رنگ های سرخ یا زرد را به وضوح مشاهده کنید. روی بدن جلبک خوار سیامی اصلی هم رنگ های ملایمی از نقره ای، قهوه ای و طلایی دیده می شود اما آنچه باعث تفاوت ظاهری جلبک خوار سیامی اصلی با دو ماهی دیگر می شود، پولک های دور مشکی ای هستند که به سطح پشتی بدن ماهی حالتی مشبک داده اند.

نکته چهارم؛ تفاوت بارز آنها در خلق و خو است: جلبک خوار سیامی بدلی و روباه پرنده، هر دو ماهی هایی انزوا طلب هستند که نسبت به هم نوعانشان خصلتی تهاجمي بروز می دهند اما جلبک خوار سیامی اصلی، ماهی ای اجتماعی و گروه طلب است که بهتر است در گروه هایی 4 یا 6 تایی نگهداری شود.

نکته پنجم؛ در حالت استراحت و خواب ماهی ها دقيق شويد: جلبک خوار سیامی اصلی بر خلاف دو ماهی دیگر که به هنگام استراحت کاملاً با شکم روی سطح بستر آرام می گیرند، کمی به کمک باله هایش از بستر فاصله می گیرد.




برگرفته از:
کد:
http://www.fishlore.com/aquariummagazine/may08/siamese-algae-eater-id.htm
http://www.aquaticcommunity.com/algae-control/siamese.php

ندا آریانیا / Wednesday 6 January 2010
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط B@B@K ، Am!r ، behnam ، سیروس پیرهادی ، mehran ، رعنا ملکان ، wrongturn ، P@RSA
15-11-2019، 11:58 AM,
#2
RE: روش تشخیص جلبک خوار سیامی از روباه پرنده و جلبک خوار سیامی بدلی
خیلی مفید و عالی  [تصویر:  dast2.gif]
پاسخ
 سپاس شده توسط mehran


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  روباه پرنده / Flying Fox / Epalzeorhynchos kalopterus Neda Ariania 0 4,061 25-12-2013، 01:27 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  جلبک خوار سیامی بدلی / False Siamese Algae Eater / Garra cambodgiensis, taeniata Neda Ariania 0 4,961 25-12-2013، 01:23 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  جلبک خوار سیامی <تایلندی> / Siamese algae eater / Crossocheilus siamensis Neda Ariania 0 5,101 25-12-2013، 01:20 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان