امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5

[-]
کلمات کلیدی
در حیوانات احادیث و آیات، روایات

حیوانات در آیات، احادیث و روایات
15-12-2014، 11:57 AM,
#9
RE: حیوانات در آیات، احادیث و روایات
نفرين رسول، بر مُثله كنندگان حيوان ها!

پيامبراعظم (صلى الله عليه وآله)، دوست نداشت كه حتى گوش و دُمِ يك حيوان را ببرند يا آن را اخته كنند، چه رسد به كشتن حيوان! طبق حديثى، رسول رحمت فرمود: لعنت خدا بر كسى كه حيوان ها را مُثله نمايد. در روايت ديگرى آن جناب از اخته كردن اسب ها نهى فرموده است.




پاداش نيكويى به حيوانات از ديدگاه پيامبر(صلى الله عليه وآله)

از رسول اعظم(صلى الله عليه وآله) نقل شده است كه فرمود: زنى بد كاره، سگ تشنه اى را ديد كه بر سر چاهى له له مى زند و چيزى نمانده بود كه از تشنگى هلاك شود. آن زن كفش خود را در آورد و آن را به روسرى خود بست و به وسيله آن از چاه آب كشيد و سگ را سيراب كرد. خداوند به خاطر احسان به اين حيوان، گناهان او را آمرزيد.

طبق روايت ديگرى آن جناب فرمود:

زنى تشنه از راهى مى گذشت، چاهى ديد. داخل آن شد، آب نوشيده و بيرون آمد. در كنار چاه، سگى را ديد كه از تشنگى له له مى زد. با خود گفت: حال اين سگ، چون حالِ من است. به داخل چاه برگشت، كفش خود را پر آب كرد و به دهان سگ گرفت تا سيراب شد. خداوند به سبب اين عمل، او را آمرزيد.


در روايت ديگرى آمده است كه از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) سؤال شد كه آيا خوبى كردن به حيوانات، پاداش دارد؟ فرمود: «آرى! براى خنك كردن هر صاحب جگرِ تشنه اى، اجرى است».


نوشته اند كه پيامبر اسلام هنگامى كه وضو مى گرفت، گربه اى نزد او آمد، پيغمبر دانست كه آن حيوان تشنه است، ظرف آب را به طرفش برد و گربه آب نوشيد، سپس ايشان نيز وضو گرفت.




منع از دوشيدن تمام شير حيوانات


آن جناب مى فرمودند كه حمايت از هر جاندارى، نزد خدا پاداشى دارد و سفارش مى كردند كه حيوان ها را زياد ندوشند و براى بچه هاى آن ها چيزى باقى بگذارند، پالان را در جاى خود قرار دهند، دهنه تيز به دهان حيوان نزنند، زياد آن ها را بار نكنند و جاى مركب و زير پاى حيوان ها تر نباشد.


يكى از همراهان پيامبر اسلام مى گويد: رسول خدا(صلى الله عليه وآله) گوسفند را دوست داشت. يك روز گوسفندى وارد منزل شد و يك قرص نان را كه نزديك ما بود، برداشت و فرار كرد. فورى برخاستم و به دنبالش دويدم و آن را گرفته و نان را از دهانش برگرفتم.

وقتى آن رسول رحمت (صلى الله عليه وآله) اين حركت را از من ديد، فرمودند: كار شايسته اى نكردى؛ درست نبود كه پشت گردن اين حيوان را بگيرى و بر او فشار بياورى تا آن قرص نان را از دهانش برگيرى!


يكى از ياران پيامبراعظم(صلى الله عليه وآله) مى گويد: يك شتر شير ده را به رسول خدا هديه كردند. ايشان، مرا امر فرمود تا آن را بدوشم. من نيز آن را دوشيدم؛ البته براى دوشيدن آن، بسيار تلاش كردم و سخت آن را دوشيدم، به گونه اى كه وقتى آن جناب زياده روى مرا در دوشيدن ديد، فرمود: اين گونه ندوش! براى بچه او نيز سهمى بگذار.


منبع: rasekhoon.net
[تصویر:  1391440243.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط Am!r ، P@RSA ، AlirezA M ، MIRMOHAMADI ، mehran


پیام‌های داخل این موضوع
بی رحمی به حیوان - توسط Neda Ariania - 08-05-2014، 05:01 PM
RE: حیوانات در آیات، احادیث و روایات - توسط shervin - 15-12-2014، 11:57 AM

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  <<< واگذاری حیوانات >>> Neda Ariania 3 6,337 10-06-2014، 07:36 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
new5 وقف هایی برای حیوانات Neda Ariania 0 3,360 13-03-2014، 07:34 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  زمستان است، مراقب حیوانات باشیم... Neda Ariania 2 5,633 05-02-2014، 02:44 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  میکروچیپ در حیوانات Neda Ariania 0 4,177 06-01-2014، 10:14 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان