اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error





 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
leucolophus توکای garrulax crested کاکل laughingthrush خندان white سفید

توکای خندان کاکل سفید / White-crested Laughingthrush / Garrulax leucolophus
29-10-2013، 01:16 PM,
#1
توکای خندان کاکل سفید / White-crested Laughingthrush / Garrulax leucolophus
نام علمی: Garrulax leucolophus

نام عمومی: White-crested Laughingthrush ( توکای خندان کاکل سفید )

این پرندگان با صداهایی پی در پی و کوتاه، با دیگر اعضای گروه ارتباط برقرار می کنند. این آوازها شبیه به قدقد، در هم و برهم و خنده مانند هستند. علت نامگذاری این توکاها نیز همین صداهای خنده مانند آنهاست.

خانواده: Timaliidae

[تصویر:  1383091570.jpg]
توکای خندان کاکل سفید / White-crested Laughingthrush / Garrulax leucolophus


زیستگاه اصلی : حاشیه همیالیا، جنوب غربی چین، جنوب شرقی آسیا و غرب سوماترا

وضعیت بدنی: از باسترک های نسبتا" درشت است؛ با کاکلی ایستاده و نواری تیره رنگ بر چشمهایش. این پرنده دارای نژاد های مختلفی است که تفاوتشان با یکدیگر جزئی است و تنها در قسمت های تیره پرهایشان ممکن است با هم اختلاف داشته باشند. توکاهای خندان کاکل سفید، پرهای زینتی کرک مانند و نرمی دارند.

طول بدن: 30.5 سانتیمتر

وضعیت زندگی: خاص مناطق گرمسیری هستند. مثل دیگر توکاهای خندان، اجتماعی هستند و در گروه های کوچک حرکت می کنند و زمین و بوته های زیر درختان جنگلی را جستجو می کنند. به نظر می رسد که مناطق با پوشش گیاهی انبوه را بر دیگر مناطق ترجیح می دهند. آشیانه شان در سطوح پایین بوته ها و درخت ها به خوبی پنهان است. فنجان شکل است و از علف، برگ بامبو و ریشه گیاهان که به وسیله پیچک های تاک به هم بافته شده اند، ساخته شده و لایه ای از ریشه های ریز گیاهان آن را فرا گرفته است.

شکار و تغذیه: حشرات، دانه گیاهان و انواع توت، غذای اصلی توکاهای خندان کاکل سفید را تشکیل می دهند؛ اما از شهد گل ها و برخی خزندگان نیز بعنوان غذا استفاده می کنند. این پرندگان شکارشان را با منقار قطعه قطعه می کنند اما اگر شکار بزرگ باشد، هنگام دریدن آن را با پاهای خود نگه می دارند.

تولید مثل: توکای خندان کاکل سفید ماده، بین 3 تا 6 عدد تخم ( معمولا" 4 تخم ) می گذارد و هر دو پرنده نر و ماده 14 روز آنها را گرم نگه می دارند. کشف شده است که فاخته پر بلوطی، تخم های خود را در لانه این پرنده می گذارد و بدین صورت، بدون آن که پرنده متوجه باشد، فاخته این باسترک را پدر خوانده جوجه های خود می کند.


برگرفته از:

کد:
http://en.wikipedia.org/wiki/White-crested_Laughingthrush
The Encyclopedia of Animals به کوشش علی فاطمیان

ندا آریانیا / Thursday 2 July 2009
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط farhad-2007


پیام‌های داخل این موضوع
توکای خندان کاکل سفید / White-crested Laughingthrush / Garrulax leucolophus - توسط Neda Ariania - 29-10-2013، 01:16 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان