امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5

[-]
کلمات کلیدی
کوتوله cultured parvula چمن tissue dwarf eleocharis hairgrass

چمن کوتوله / Dwarf Hairgrass -Tissue Cultured / Eleocharis parvula
16-10-2013، 11:47 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 17-10-2013، 12:08 AM، توسط Am!r.)
#3
RE: چمن کوتوله / Dwarf Hairgrass -Tissue Cultured / Eleocharis parvula
سلام
نمیدونستم این مساله ای که میخوام عرض بکنم رو کجا و چطور باید به اطلاع دوستان عزیزمون برسونم چون از دسترسی ها اطلاع ندارم ...به هرحال مطلب رو همینجا عرض میکنم اگر لازم بود ندا خانم حذفش میکنن..
TC یا tissue culture یا همان کشت بافت تنها یک روش تکثیر هست که برای موجودات مختلف از میکروبها گرفته تاگیاهان قابل انجامه.در واقع همونطور که قلمه زدن یک گیاه روش تکثیر هست کشت بافت هم روش تکثیر محسوب میشه حالا در حین این تکثیر میشه با یکسری اقدامات تغییرات ژنتیکی هم در گیاه بوجود آورد.
گیاه الوکاریس پروولا گیاهیست که در طبیعت موجوده(و دقیقا به همین دلیل هم دارای نام علمی هست)و منشاءش هم طبیعته نه TC.اصولا TCمنشا نمیتونه باشه بلکه روشیست برای تکثیر که برخی تولید کنندگان برای تکثیر انبوه این گیاه و خیلی گیاهان دیگه از آن بهره میبرند.
در مورد بسته های خشک ...به سایت مورد نظر سرزدم ولی دقیقا معلوم نبود که گیاه رو چطور ارسال میکنه...یک روش همینی هست که در داخل کشور برای گیاهانی مثل همینتوس خزها و ریکسیا استفاده میشه که گیاه رو در ظرف دربسته قرار میدن که چون رطوبت داخل ظرف بسیار بالا هست آسیبی به گیاه نمیرسه روش دیگه ارسال فلاسک هست که خریدار به محض دریافت باید با رعایت یکسری اصول اقدام به آماده سازی گیاه و سپس کاشت بکنه.
 فلاسک ظرفیست با جنس و خصوصیات لازم که تحت شرایط استریل آزمایشگاهی از مدیوم کشت که حاوی ویتامینها املاح ضروری تنظیم کننده های رشد،آمینو اسیدها، قندها و پلی ساکاریدها ماده ژل کننده و در صورت لزوم افزودنیهای دیگری مثل زغال اکتیو و عصاره های مختلف هست پر میشه.
در واقع محیط فلاسک رو نمیشه یک محیط خشک محسوب کرد چون در بسیاری موارد رطوبت نسبی داخل فلاسک100%هست و ریشه گیاه هم که در ژل قرار داره.

با تمام این اوصاف پیشنهاد میکنم که عبارت tissue cultured --که جمله ایست که توسط فروشنده جهت آگاهی خریدار از روش تکثیر گیاه (که گاهی مزیت هم محسوب میشه)در یکی از منایع که فروشگاه هست ذکر شده و ربطی به خصوصیات خود گیاه نداره-- از عنوان تاپیک حذف و مباحث مطرح شده در بخش سایر اطلاعات بازنویسی بشه.
autumn2
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، shahab24


پیام‌های داخل این موضوع
RE: چمن کوتوله / Dwarf Hairgrass -Tissue Cultured / Eleocharis parvula - توسط Am!r - 16-10-2013، 11:47 PM

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  برگ مسی کوتوله / dwarf copperleaf / Alternanthera sessilis Neda Ariania 0 3,955 20-11-2013، 09:56 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان