امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
تمساح alligator

تمساح / Alligator
23-06-2015، 09:56 AM,
#4
RE: تمساح / Alligator
زمانی تخریب زیستگاه ها و اقدامات شکارچیان، نسل الیگاتور آمریکایی را به خطر انداخته بود و آنان برای حفظ بقای خود با این دو معضل رو به رو بودند ولی در حال حاضر، قوانین حمایت از محیط زیست بسیار کارساز افتاده وجمعیت این حیوان رو به فزونی گذاشته است.



این تمساح معمولاً در ماه آوریل و در آب های کم عمق جفت گیری می کند. روند جفت یابی به آرامی و سکوت تمام برگزار می شود. حیوان نر چند روز پیش از جفت گیری، کنار ماده می ماند و گاهی با استفاده از دست های خود آن را نوازش می کند. با گذشت زمان، رضایت ماده بیش تر و بیش تر جلب می شود و خود را آماده تسلیم شدن می کند. در این زمان نر سر خود را به گلوی ماده می مالد و حباب هایی تولید می کند که از مقابل صورت ماده عبور می کنند.



ماده نزدیک آب، محلی برای لانه انتخاب می کند و با حرکت بدن و دم خود، هر چه مواد گیاهی و بریده های گیاهان در دسترسش قرار می گیرد، می تراشد و می روبد. گیاهان را روی هم جمع می کند و پشته ای می سازد و درون آن حفره ای برای تخم ها ایجاد می کند. 28 تا 52 تخم می گذارد و آن گاه روی پشته را می فشارد و این چنین حفره را با گیاهان بیش تری می پوشاند. تخم ها پس از 65 روز باز می شوند و در تمام این مدت خود از لانه مراقبت می کند. بچه تمساح ها با سر و صدای زیاد، مادر را برای باز کردن و آزاد کردن شان تهییج می کنند. این نوزادان تا 3 سال در کنار مادر خود می مانند.


منبع: دائرةالمعارف حیوانات / نشر قاف
پاسخ
 سپاس شده توسط shervin ، AlirezA M ، Neda Ariania ، mehran


پیام‌های داخل این موضوع
تمساح / Alligator - توسط Neda Ariania - 17-11-2013، 08:35 AM
RE: تمساح / Alligator - توسط Neda Ariania - 17-11-2013، 08:40 AM
RE: تمساح / Alligator - توسط P@RSA - 23-06-2015، 09:56 AM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان