امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
rosy trivirgata boa بوای lichanura سرخ

بوای سرخ / Rosy Boa / Lichanura trivirgata
26-11-2013، 08:09 AM,
#2
RE: بوای سرخ / Rosy Boa / Lichanura trivirgata
زیستگاه اصلی: در کالیفرنیا، آریزونا و مکزیک در نهایت 4 نوع از این بوا را پرورش می دهند.

[تصویر:  1385487716.jpg]
بوای سرخ / Rosy Boa / Lichanura trivirgata


علت علاقه به این مار: این مارها در نظر شما خواستنی جلوه می کنند چرا که نوارهای رنگی جذابی روی بدنشان هست. آنهایی که از این مارها نگهداری می کنند آنها را بخاطر نگهداری راحتشان دوست دارند.

اندازه: توجه داشته باشید که این بوا یکی از کوچکترین انواع بوا ست. بچه های این بوا زندگی را از سایز 12 اینچ / 30 سانتیمتر شروع می کنند و ندرتا" به 40 اینچ / 1 متر خواهند رسید.

[تصویر:  1385463272.jpg]
بوای سرخ / Rosy Boa / Lichanura trivirgata


سرپوش قفس: تمام مارها در طول ساعات گشت زنی سعی می کنند از محل زندگیشان فرار کنند. این بوا هم همینطور است. شما برای قفس او به یک سرپوش محکم نیاز دارید ولی با این وجود وضعیت سرپوش را مرتب چک کنید.

دکور قفس: این نوع بوا بیشتر ترجیح می دهد که در یک سوراخ مخفی شود تا اینکه از جایی بالا برود. شما نه به یک تانک با ارتفاع زیاد نیاز دارید و نه به شاخه هایی برای بالا رفتن مارتان از آن. برای مارتان چند شاخه و صخره کوتاه فراهم کنید تا بتواند پروسه پوست اندازیش را به کمک آنها طی کند.

[تصویر:  1385453397.jpg]
بوای سرخ / Rosy Boa / Lichanura trivirgata


کف قفس: بوای شما شن را ترجیح می دهد که بتواند زیر آن مخفی شود. یک وسیله گرما زا زیر قفس قرار دهید و فقط نصف کف را گرم کنید تا مار شما حق انتخاب دما را داشته باشد.

دیوارهای قفس: از نگهداری هر ماری در قفس های ساخته شده از سیم ، چوب های زمخت و خشن یا هر قفسی که مار شما با ساییدن بدنش به دیواره آن آسیب ببیند، پرهیز کنید. بهترین دیواره ها، دیواره های پلاستیکی یا شیشه ای هستند.

امنیت: تمام مارها به محلی برای مخفی شدن احتیاج دارند. شما به یک غار یا جعبه کوچک نیاز دارید در حدی که مارتان بتواند اطراف آن را لمس کند. در طبیعت، مارها بیشتر عمرشان را در مخفیگاهشان سپری می کنند.

[تصویر:  1385474815.jpg]
بوای سرخ / Rosy Boa / Lichanura trivirgata


غذاها: این گونه از بوا از خوردن لذت می برد. دهان این بوا از سایر بواها بسیار کوچک تر است بنابراین به طعمه های کوچکی نیاز دارد.

مکمل غذایی: به آنها موش های سالم بدهید و نگران مکمل غذایی نباشید.

نور مخصوص: بواها شب کار هستند و نیازی به طیف کامل نورها ندارند.

نگاهداری آنها با هم: اگر چند تا از این بواها را با هم نگهداری می کنید، هر کدام را جداگانه غذا دهید. این کار باعث می شود که مطمئن شوید که هر کدام غذایشان را کامل خورده اند و ضمنا" با این کار مانع بلعیده شدن یکی توسط دیگری - البته به طور اتفاقی - خواهید شد.

[تصویر:  1385496814.jpg]
بوای سرخ / Rosy Boa / Lichanura trivirgata


خواب زمستانی: بعد از اینکه آخرین غذایشان را در ماه نوامبر خوردند و دفع کردند برای سه ماه به خواب زمستانی می روند - بدون غذا - و در درجه حرارت 55 درجه فارنهایت / 12 درجه سانتیگراد.


برگرفته از:

کد:
http://aqualandpetsplus.com/Snake,%20Rosy%20Boa.htm

ندا آریانیا / November 23rd, 2007
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Morteza ، farhad-2007


پیام‌های داخل این موضوع
RE: بوای سرخ / Rosy Boa / Lichanura trivirgata - توسط Neda Ariania - 26-11-2013، 08:09 AM

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بوای دم قرمز / Red Tail Boa / Boa constrictor Neda Ariania 1 5,239 22-10-2013، 09:21 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان