امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
را پیشخوان دور نگهدارم؟ گربه از ام چگونه آشپزخانه

چگونه گربه ام را از پیشخوان آشپزخانه دور نگهدارم؟
18-01-2014، 11:01 AM,
#1
چگونه گربه ام را از پیشخوان آشپزخانه دور نگهدارم؟
چگونه گربه ام را از پیشخوان آشپزخانه دور نگهدارم؟



[تصویر:  1390096147.jpg]
چگونه گربه ام را از پیشخوان آشپزخانه دور نگهدارم؟



سوال) گربه من همیشه روی میزها یا پیشخوان آشپزخانه می پرد. وقتی فکر می کنم که او قبلاً پنجه هایش را کجا گذاشته، به این نتیجه می رسم که باید روی زمین بماند. باید چه کار کنم؟


جواب) حقیقت این است که بیشتر مردم از اینکه گربه خود را همه جا در اطراف خود ببینند، لذت می برند و از این موضوع استقبال می کنند و البته این شامل هر جایی می شود که گربه برای راه رفتن انتخاب کند از جمله پیشخوان آشپزخانه. خب البته خیلی از مردم با این حرکت کنار می آیند اما من با شما موافقم و دوست ندارم حیوانات خانگی ام، جایی رفت و آمد کنند که من غذا می خورم.

پیشگیری معمولاً بهتر از تغییر دادن رفتاری است که به عادت تبدیل شده اما اگر هم اینک دچار چنین مشکلی شده اید، نکاتی چند هستند که بهتر است امتحانشان کنید:

در قدم اول، دانستن این که چرا گربه شما روی پیشخوان آشپزخانه می پرد، نکته مهمی است. بدست آوردن غذا احتمالاً نمی تواند تنها دلیل برای اینکار باشد اگر چه می تواند یکی از دلایل باشد. بطور طبیعی، گربه ها به محل های بلند علاقه دارند چرا که چنین مکان هایی به آنها دیدی حاکم بر دنیای اطرافشان می دهد و همچنین آنها را از دشمنان طبیعی شان دور نگاه می دارد. اگر قصد دارید از گربه خود بخواهید تا از پریدن روی پیشخوان آشپزخانه صرفه نظر کند، باید جایگزینی برایش در نظر بگیرید.

[تصویر:  1390120391.jpg]
خانه گربه ها

شاید بد نباشد که برای گربه خود محل های اختصاصی بلند (مشابه آنچه در تصاویر زیر مشاهده می کنید) تدارک ببینید تا از حرکت روی آنها یا نشستن و استراحت کردن بر چنین سطوحی که در بلندی هستند، لذت ببرد. اما اگر تمایل ندارید کل خانه را به گذرگاه های مخصوص برای گربه خود اختصاص دهید، می توانید در یک بخش محدود فضاهایی بلند برای گربه خود فراهم کنید تا از بودن بر بلندی و زیر نظر گرفتن اطرافش لذت ببرد.

[تصویر:  1390037859.jpg]
خانه گربه ها

در حالیکه سعی دارید، جایگزینی برای پیشخوان آشپزخانه در نظر بگیرید، باید همزمان گربه را از پریدن روی پیشخوان نیز بترسانید. غذا را روی پیشخوان نگذارید و مطمئن شوید که ظروفی که روی پیشخوان قرار دارند محتوی باقیمانده غذا نیستند.

از آنجایی که برخی گربه ها جذب آبی می شوند که روان باشد، دقت کنید که قطرات آب از شیر چکه نکنند و گربه های باهوش نتوانند به قطرات آب پنجه بزنند.

[تصویر:  1390096001.jpg]
کافه گربه ها

اما بازدارنده ها: برخی مردم از بطری های اسپری استفاده می کنند اما هر چقدر هم در انجام این کار بصورت مخفیانه تبحر داشته باشید، باز هم گربه شما به سرعت خواهد فهمید که شما آب را به سمتش اسپری می کنید. این برای ارتباطتان خوب نیست و ضمناً به گربه شما می آموزد که فقط وقتی شما در منزل هستید، از پریدن روی پیشخوان اجتناب کند. به جای اینکار می توانید سطح پیشخوان را با پوشش هایی که مورد نفرت گربه هستند، بپوشانید؛ برای مثال فویل های آلومینیومی. البته این کار برای همیشه نیست اما تا زمانی که گربه شما به محل جدیدی که قرار است جایگزین پیشخوان شود، عادت نکند باید این پوشش ها را حفظ کنید.

[تصویر:  1390098627.jpg]
خانه گربه ها

برای اینکه علاقه به پریدن روی پیشخوان را هر چه بیشتر در ذهن گربه خود کمرنگ کنید، می توانید از دستگاه های اتوماتیک که فاقد هر گونه آزار و اذیتی به حیوان هستند، استفاده کنید. این دستگاه ها یا بوسیله چشم الکترونیکی و یا صفحات لمسی کار می کنند و به محض پریدن گربه روی پیشخوان، واکنش نشان می دهند و صداهایی را که گربه به آنها علاقه ندارد، پخش می کنند.



برگرفته از:
کد:
http://shine.yahoo.com/pets/keep-cat-off-kitchen-counters-163400250.html

ندا آریانیا / Friday 25 November 2011
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Am!r ، P@RSA ، MIRMOHAMADI


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  5 راز شاد زیستن گربه های خانگی Neda Ariania 0 3,356 07-01-2014، 09:19 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان