امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
میثاق‌نامه نفت، جامعه با وزرای امضای صنعت حفظ و نیرو مدنی محیط زیست برای

امضای میثاق‌نامه جامعه مدنی با وزرای نفت، نیرو و صنعت برای حفظ محیط زیست
25-01-2014، 10:17 AM,
#1
امضای میثاق‌نامه جامعه مدنی با وزرای نفت، نیرو و صنعت برای حفظ محیط زیست
منیژه حکمت، تهیه کننده سینمای ایران خبر داد:
امضای میثاق‌نامه جامعه مدنی با وزرای نفت، نیرو و صنعت برای حفظ محیط زیست


سبزپرس – گروه تشکل‌ها و رسانه: جمعی از هنرمندان پس از انتشار بیانیه‌ای مبنی بر درخواست از دولت برای تخصیص یارانه آنها به محیط زیست، این بار همزمان با هفته هوای پاک، میثاق نامه‌ای برای حفاظت محیط زیست را با وزرای نفت، صنعت و نیرو به امضا می‌رسانند.


به گزارش سبزپرس، «منیژه حکمت» تهیه کننده سینما و دست اندرکار برگزاری این همایش، زودودن چهره سرزمین ایران از آلایندگی های زیست محیطی را وظیفه همگانی دانست و گفت: ایجاد همت عالی و حرکت جمعی 80 میلیونی برای نجات سرزمینی که دوست داریم از مشکلات عدیده زیست محیطی، می تواند حرکتی موثر را رقم بزند.




منیژه حکمت  با اشاره به شعار این گروه از فعالان محیط زیست «ایران سرای همه ماست»، افزود: همه در به وجود آوردن شرایط حال حاضر محیط زیست ایران مقصر هستیم و در رفع آن هم همه باید تلاش کنیم.




این همایش 5 بهمن، با حضور فعالان جامعه مدنی در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست واقع در پارک پردیسان برگزار خواهد شد.





حکمت گفت: سونامی محیط زیست ایران ناشی از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های غلط دولتی، عدم فرهنگ سازی و آموزش مردم تا عدم همراهی مردم برای حفظ محیط زیست است.




وی ادامه داد: افتخار ما ایجاد ایرانی است که همه با نگاه انسانی سعی در بهبود شرایط محیط زیست خود داریم ودر همین راستا و با استقبال دکتر ابتکار، کارگروهی از هنرمندان و فعالان مدنی به منظور ایجاد موجی در جامعه برای حفظ و حراست از محیط زیست تشکیل شد و اولین نمود بیرونی آن انتشار بیانیه «بار دیگر سرزمینی که دوست داریم» مبنی بر تخصیص حق یارانه نقدی خود به محیط زیست بود.




این کارگردان و تهیه کننده پیشکسوت سینما با تاکید بر اینکه بیماری کودکان و سالمندان یکی از پیامدهای شرایط بحرانی محیط زیستی که در آن زندگی می کنیم، اظهار داشت: آسیب کودکان به عنوان سرمایه های آینده کشور و آسیب سالمندان به عنوان سرمایه ها و تجربه های گذشته کشور، یعنی از دست دادن مهم ترین طیف جامعه بر اثر چالش های محیط زیست و این وظیفه یکایک مردم را برای حفظ محیط زیست سنگین تر می کند.




حکمت ادامه داد: با در نظر گرفتن جمیع این شرایط، کارگروه مقرر کرد، شنبه 5 بهمن ماه همزمان با هفته هوای پاک جلسه ای با حضور فعلان مدنی و محیط زیست و سه وزیر نفت، صنعت و نیرو به منظور امضای میثاق نامه حفظ محیط زیست برگزار شود و از تمام فعالان محیط زیست و هنرمندان می خواهیم با حضور در این نشست ما را در انجام این وظیفه خطیر همراهی کنند.




این فعال جامعه هنری، تعیین تکلیف برای وضعیت بنزین، مدیریت منابع آب و نظارت و پایش کارخانه های صنعتی را مهم ترین درخواست نشست روز شنبه از مهندس زنگنه، دکتر چیت چیان و مهندس نعمت زاده دانست.




 
10 هزار امضاء در حمایت از بیانیه «بار دیگر سرزمینی که دوست داریم»




وی با اشاره به ظهور و حضور نهادهای مدنی در بطن اجتماع و مردم، همچنین ارسال 10 هزار امضاء در حمایت از بیانیه «بار دیگر سرزمینی که دوست داریم»، افزود: نقش نهادهای مدنی در شکل دهی به حرکت عظیم اجتماعی و آگاه کردن مردم برای مسئولیت اجتماعی شان غیرقابل انکار است.




تهیه کننده «شهر موش های 2» ابراز امیدواری کرد: این حرکت شکل و قالب درست خود را پیدا کند و با کمک یکایک مردم ایران بتواند باری از دوش دولت با توجه به مشکلات عدیده ای از جمله کمبود بودجه که با آن ها مواجه است، بردارد.




این کارگردان پیشکسوت سینما با اشاره به فرصت محدود اطلاع رسانی، استقبال جامعه مدنی و هنری ایران از چنین فعالیت هایی را بی نظیر دانست و افزود: تماس های تلفنی از شهرها و استان های مختلف کشور، درخواست ثبت امضاء برای بیانیه تخصیص یارانه ها و بازخوردهای مثبت چهره به چهره، ما را برای ادامه این روند ترغیب می کند.




حکمت تصریح کرد: بعد از امضای میثاق نامه سازو کار و برنامه های آینده کارگروه از طریق سایتی که به همین موضوع اختصاص داده خواهد شد، به منظور تاثیرگذاری عظیم تر و همراه سازی همه جامعه اعلام می شود.




وی ضمن اشاره به تاثیر مستقیم محیط زیست بر زندگی همه مردم جامعه، خاطر نشان کرد: از همه مردم ایران و مسئولان این آب و خاک خواهش می کنم که به کمک این سرزمین بیایند تا ایران را مثل گذشته بسازیم و با افتخار از آن یاد کنیم.

__________________
برداشت از: سبزپرس isdle.ir
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط behnam ، Am!r ، P@RSA


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جدال 10 دقیقه‌ای محیط بان با خرس قهوه‌ای behnam 0 3,441 14-09-2014، 06:06 PM
آخرین ارسال: behnam
  « پایتخت ۳ » پای درد دل محیط بانان نشست Neda Ariania 0 3,436 06-04-2014، 06:49 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  قدردانی ابتکار از رسانه ملی به پاس توجه به حفاظت از محیط زیست در پایتخت 3 Neda Ariania 0 3,760 06-04-2014، 06:41 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  ادای دین «پایتخت» به محیط زیست Neda Ariania 0 2,796 06-04-2014، 06:28 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  رئیس جمهور در پیام نوروزی: در سال جدید تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم behnam 0 3,761 26-03-2014، 09:04 PM
آخرین ارسال: behnam
new2 مهم ترین رخدادهای محیط زیست ایران در سال 1392 shervin 1 4,724 25-03-2014، 09:32 AM
آخرین ارسال: shervin
new9 ۱۵ شکارچی کهنه کار کردستانی تفنگ و شکار را برای همیشه کنار گذاشتند Neda Ariania 0 4,238 14-03-2014، 11:34 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
new11 کشف تعداد زیادی سمندر، لاک پشت و مار در عملیات یگان محیط زیست تهران P@RSA 0 3,713 10-03-2014، 11:11 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  جوابیه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به یک خبر P@RSA 0 3,307 09-03-2014، 08:31 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  ضرب و شتم و خلع سلاح یک محیط بان و بروز تخلفات گسترده در پارک ملی دز P@RSA 0 3,792 09-03-2014، 08:23 AM
آخرین ارسال: P@RSA



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان