امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
شد نکردند، درک الاغ عراق مردم حزب منحل

مردم درک نکردند، حزب الاغ عراق منحل شد!
27-01-2014، 08:44 AM,
#1
مردم درک نکردند، حزب الاغ عراق منحل شد!
مردم درک نکردند، حزب الاغ عراق منحل شد!


کلول افزود الاغ ها هنوز هم نقش زیادی در راحتی زندگی مردم مناطق کوهستانی دارند و در زمان حکومت صدام، همین موجودات پرتلاش بودند که سلاح و مهمات برای پیشمرگها می بردند و حتی مقام ها و مسئولان را در کوهستان جابجا می کردند.


دبیرکل حزب سیاسی الاغ عراق اعلام کرد به علت فرهنگ پایین مردمی که قدر الاغ ها را نمی دانند و فلسفه استفاده از نام این موجود سختکوش و مفید را درک نمی کنند، حزب را منحل می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عمر کلول که در سال 2005 حزب الاغ را به طور رسمی و قانونی در منطقه سلیمانیه عراق تاسیس کرد، دیروز تصمیم به انحلال این حزب گرفت.

وی معتقد است برخی از مردم فرهنگ پایینی دارند و درک نمی کنند که علت نامگذاری الاغ، سختکوشی این حیوان و بردباری و مفید بودن اوست.

کلول افزود الاغ ها هنوز هم نقش زیادی در راحتی زندگی مردم مناطق کوهستانی دارند و در زمان حکومت صدام، همین موجودات پرتلاش بودند که سلاح و مهمات برای پیشمرگها می بردند و حتی مقام ها و مسئولان را در کوهستان جابجا می کردند.

وی با انتقاد از برخی مردم عادی که نام حزب را مسخره می کنند، اضافه کرد: متاسفانه حتی سیاستمداران و اعضای حزب های دیگر نیز برخورد مناسبی در این مدت نداشتند و به عمد، اعضای حزب ما را الاغ صدا می زدند. مثلا وقتی می خواستند وابستگی حزبی کسی را در گردهمایی ها بپرسند، به قصد مسخره کردن می گفتند، تو الاغی؟! در حالی که همین حیوان در مبارزه با رژیم صدام همراه و یاور پیشمرگان بود و بیشتر از برخی ها در جنگ با صدام و کمک به مردم نقش داشته است.

[تصویر:  1390814289.jpg]

عمر کلول تصریح کرد: برخی از مردم و احزاب، نه تنها قدر موجودی را که به آن مدیون هستند نمی دانند و به آن احترام نمی گذارند، بلکه به اعضای حزب ما و کسانی که برای این حیوان زحمتکش احترام قائلند نیز توهین می کنند.

[تصویر:  1390805419.jpg]
عمر کلول دبیرکل حزب الاغ

وی تصریح کرد: من در سال 2012 مبلغ دو میلیون دینار کمک مالی دولت که شامل همه احزاب می شد را نپذیرفتم، چون در آن زمان نیازی به آن پول نداشتیم و بر اساس مرام حزب، صادقانه رفتار کردم. اما اکنون به علت اذیت شدن خانواده ام از دست مردم مسخره گر، حزب را منحل میکنم، ولی قصد دارم یک انجمن حمایت از الاغ تاسیس کنم.

[تصویر:  1390846570.jpg]

عمر کلول، ابتدا تندیسی از الاغ را در باغ عمومی نالی نصب کرد و سپس در بهار سال 2012 موفق شد مجوز نصب مجسمه الاغ و نماد حزبش را در پارک آزادی سلیمانیه کسب کند و از آن پس این مجسمه تبدیل به یکی از جذابیت های پارک شد و بازدیدکنندگان علاقه داشتند کنار آن عکس یادگاری بگیرند.

[تصویر:  1390849185.jpg]

[تصویر:  1390856396.jpg]

[تصویر:  1390874005.jpg]

* این مجسمه ای است که در باغ نالی نصب شد، اما افراد ناشناس روی پیشانی مجسمه رنگ پاشیدند. در آن زمان بسیاری از روزنامه نگاران و فعالان فرهنگی سلیمانیه، از جمله آری بابان، هنرمند مطرح کرد،  این اقدام بی ادبانه افراد ناشناس را تروریسم فکری و فرهنگی توصیف کرده و خواهان حفاظت از مجسمه شدند.

* بر اساس مرامنامه حزب الاغ، اعضا تازه وارد، لقب کره الاغ می گرفتند و در مراحل و مراتب بعدی، به ترتیب القاب الاغ، الاغ بزرگ، صاحب نعل، پالاندار بزرگ و در نهایت الاغ اعظم را دریافت می کردند.

[تصویر:  1390878310.jpg]

همچنین مقر مرکزی حزب «خان» نام دارد که در زبان کردی به محل نگهداری الاغ گفته می شود. دفاتر فرعی نیز «اسطبل» نام دارند و پاتوق ها «آخور» نامیده می شود. اعضای حزب نیز یکدیگر را الاغ صدا می زنند. البته با نهایت احترام و بدون قصد استهزا. درست مثل حزب کمونیست که به همدیگر «رفیق» می گویند.

_____________________
برداشت از: asriran.com
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط P@RSA ، Am!r ، MIRMOHAMADI




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان