امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
مرده احیای دریاچه زمین دبیر ارومیه شناسان است ملی از نظر ستاد

دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه: دریاچه از نظر زمین شناسان مرده است
01-02-2014، 04:14 PM,
#1
دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه: دریاچه از نظر زمین شناسان مرده است
دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه: دریاچه از نظر زمین شناسان مرده است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه از ارائه نسخه درمان علمی این دریاچه تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: آقای روحانی اعلام کرده‌اند برای احیای دریاچه ارومیه هر چقدر هزینه کنید تامین خواهم کرد.
به گزارش فارس، عیسی کلانتری صبح امروز در نشست ستاد کارگروه احیای دریاچه ارومیه که با حضور استانداران، آذربایجان شرقی و غربی برگزار شد، اظهار کرد: تا آنجایی که رئیس جمهوری قول داده بودند نخستین مصوبه دولت یازدهم در رابطه با احیا دریاچه ارومیه است.
وی افزود: در نشستی که با رئیس‌جمهوری در این رابطه داشتیم، عنوان کردیم که هزینه‌های معین شده کافی نخواهد بود و فراتر از این هزینه‌ها برای احیای دریاچه لازم است که از سوی رئیس‌جمهوری با پاسخ “هرچقدر هزینه کنید تامین خواهم کرد و این هزینه‌ها در مقابل جایگاه آذربایجان، هیچ ارزشی ندارد”روبه‌رو شدم.

دریاچه از نظر زمین شناسان مرده است!
وی خاطر نشان کرد: امروز باید طبق دستور رئیس جمهور دریاچه به هر قیمتی و به هر هزینه‌ای و در حداقل زمان ممکن باید احیا شود، گرچه زمین شناسان دریاچه ارومیه را مرده تلقی می‌کنند.
کلانتری ادامه داد: امروزه کارهای فنی در هر جای دنیا حتی در داخل کشور نیز قابلیت اجرایی دارد منتهی هزینه‌اش باید تامین شود.
کلانتری در خصوص تعیین مرکز دبیرخانه ستاد کارگروه احیای دریاچه ارومیه، اضافه کرد: با یک سری صاحب نظران به این نتیجه رسیدیم که دبیرخانه علمی احیا دریاچه ارومیه به لحاظ داشتن توان علمی بالا و برخورداری از ارتباطات گسترده بین دانشگاه های دنیا، باید بر عهده دانشگاه صنعتی شریف باشد.
وی تصریح کرد: باید با همکاری دانشگاه تبریز و ارومیه و اساتید دانشگاه تهران و امیرکبیر و برخی صاحب نظران با مسئولیت مهندس کشاورز و دکتر تجریش این کار را آغاز کنیم تا دولت بداند چه کاری باید برای نجات دریاچه ارومیه انجام بدهد.
وی گفت: کارمان را از دو ماه پیش آغاز کرده ایم و دبیرخانه علمی این طرح به دانشگاه صنعتی شریف تهران واگذار شده تا گزارشی از وضعیت دریاچه و نسخه درمان آن را تا اردیبهشت ماه ۹۳ به رئیس جمهوری ارایه کنیم.
بود و نبود دریاچه ارومیه به معنای بود و نبود آذربایجان است
دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه  گفت: بود و نبود دریاچه ارومیه در شمال غرب کشور در واقع به معنای بود و نبود منطقه آذربایجان است.
کلانتری با بیان اینکه امروز دیگر جای آزمون و خطا نیست، ادامه داد: اگر بخواهیم دست به کارهای اجرایی بزنیم باید بالای ۹۹ درصد مطمئن شویم و کار درستی انجام دهیم تا در آینده مورد تمسخر آیندگان قرار نگیریم.
دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه  با تاکید بر اینکه کارهای بزرگ را نباید با عجله انجام داد، تصریح کرد: انجام کارهای بزرگ بدون مطالعه و با عجله پیامدهای ناگواری را درپی خواهد داشت.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت نقش مردم در احیا دریاچه ارومیه، بیان کرد: در بخش عمده ای از پروژه مردم باید حضور داشته باشند تا طرح به نتیجه برسد.
دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در مورد مهم‌ترین عوامل خشکی این دریاچه نیز گفت: برداشت بی رویه از حقابه دریاچه در استان های همجوار، ایجاد سدها، حفر چاه های غیر مجاز، خالی شدن آبخوان های زیرزمینی، تغییر اقلیم و بستن رودها مهمترین عوامل ایجاد بحران فعلی دریاچه ارومیه هستند.

برگرفته از :

کد:
http://www.iew.ir/1392/11/12/21525
پاسخ
 سپاس شده توسط amin ، Neda Ariania ، MIRMOHAMADI


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تشکیل ستاد مردمی دفاع از حقوق حیوانات shervin 0 1,694 10-09-2019، 06:10 PM
آخرین ارسال: shervin
notice من دریاچه ارومیه هستم Neda Ariania 0 4,454 28-09-2016، 11:56 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  ابتکار: با انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه مخالفم P@RSA 0 3,517 08-02-2014، 10:34 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  با بهره‌گیری از تجربیات جهانی دریاچه ارومیه را نجات می‌دهیم P@RSA 0 3,753 08-02-2014، 10:30 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  گوزن فراری از باغ وحش ارومیه توسط شکارچیان کشته شد behnam 0 3,960 10-01-2014، 04:38 PM
آخرین ارسال: behnam



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان