امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
خانم استخدام می‌توانستم می‌کردیم اگر محیط‌بان حتما

اگر می‌توانستم حتما محیط‌بان خانم استخدام می‌کردیم
09-02-2014، 09:57 AM,
#1
اگر می‌توانستم حتما محیط‌بان خانم استخدام می‌کردیم
معاون سازمان محیط زیست:
 اگر می‌توانستم حتما محیط‌بان خانم استخدام می‌کردیم


همزمان با ایام دهه فجر نشست صمیمانه معصومه ابتکار با جمعی از بانوان شاغل در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.


همزمان با ایام مبارک دهه فجر نشست صمیمانه معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با جمعی از بانوان شاغل در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دراین نشست ابتکار نام گذاری یک روز از ایام مبارک دهه فجر به زنان را تقدیر از نقش کلیدی زنان در پیروزی انقلاب و بنیان گذاری جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نقش زنان و ایثار و فداکاری آنان در انقلاب، جنگ و پیشرفت کشور غیرقابل انکار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش امام خمینی (ره) به عنوان مرجع دینی با جایگاه ویژه در حوزه و رهبر انقلاب را در فراهم آوری شرایط حضور زنان برای فعالیت های اجتماعی غیرقابل انکار دانست و افزود: در شرایطی که امروز در داخل حتی از سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه یک زن جلوگیری می شود، اندیشه بلند امام در سی و پنج سال قبل، فضای مردانه جامعه را در هم شکست و نشان داد زن مسلمان ایرانی با حفظ تمام شئون شرعی و عرفی می تواند نقشی به سزا در پیشبرد اهداف کشور داشته باشد.


نگاه برابر امام خمینی (ره) به زنان و مردان 


معاون رئیس جمهور ادامه داد: اگرچه بسیاری از گروه های افراطی و سلفی در افغانستان، پاکستان و بسیاری کشورهای دیگر به نام دین، زنان را ترور و تحقیر می کنند، اما امام خمینی (ره) با تاکید ویژه بر جمهوریت در کنار اسلامیت، معتقد بودند حق تمام زنان است که در کنار مردان برای جامعه خود تصمیم بگیرند و از حقوق خود بهره مند باشند.
وی با تجلیل از نقش زنان در خانواده های شهدا و جانبازان، به عنوان مادر، همسر، خواهر، دختر، تاکید کرد: زنان به لحاظ معنوی و توانایی های علمی و تخصصی، قادر به پذیرفتن نقش های متعدد مادری، همسری و اجتماعی هستند و به همین دلیل می توانند به بالاترین سطوح اجرایی کشور هم دست پیدا کنند و اگر تا امروز به دلیل تفسیرهای متعدد از کلمه "رجل" نتوانسته اند به ریاست قوه مقننه دست یابند، دلیلی بر عدم توانایی آن ها نیست.

ابتکار با اشاره به پیشنهادات و نظرات مطروحه از سوی بانوان سازمان در جلسه مذکور، تصریح کرد: چالش های زنان در خانواده، محیط کاری، تلاش برای رفع نگاه نابرابر و ایجاد معیشت بهتر را می داند و تمام تلاش خود را برای رفع این چالش ها انجام می دهد ولی بی شک در چنین شرایط حساسی نیاز به همکاری و تعامل بیشتر کارکنان سازمان است.



تلاش برای رفع مسائل کارکنان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: برای حل مسائل معیشتی، نیروهای قراردادی، تعیین تکلیف آزمون های استخدامی و بسیاری موارد دیگر تلاش های زیادی در سطوح ختلف دولت و مجلس صورت پذیرفته است ولی باید در نظر داشت که محدودیت های قانونی وجود دارد و حل مسائل زمان بر است.

معاون رئیس جمهور با ابراز خرسندی از حضور شهربانو امانی نماینده اسبق مجلس به عنوان مشاور زنان در کنار بانوان سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام کرد: هرگز من، دولت، نهادهای مدنی، مجلس و سایر نهادها به تنهایی قادر به حل مشکلات نخواهیم بود و اگر همراهی همه کارکنان سازمان، تلاش خلاقانه و استفاده از پتانسیل های مختلف نباشد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.



صندوق وامی مختص زنان سازمان تشکیل خواهد شد

وی اعلام کرد به عنوان اولین گام برای رفع مسائل مطروحه، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس صندوق وامی مختص زنان تشکیل خواهد داد.



دسته بندی مسائل زنان شاغل در سازمان بر اساس فرم های نظرسنجی

شهربانو امانی مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور زنان از دیگر سخنرانان این نشست بود.

وی با اعلام اینکه این نخستین نشست زنان با ریاست سازمان در دوره جدید است، گفت: بر اساس فرم های نظرسنجی توزیع شده میان خانم های شاغل در سازمان، مسائل و چالش های پیش روی زنان شاغل را نیاز به آموزش های تخصصی، بهداشتی، خانوادگی و .... ، رفع تبعیض زنان بر زنان ، دورکاری و ساعت کاری کم تر برای زنان ، سفرهای گروهی برای زنان ، اختصاص بورس دکترا به زنان با توجه به نیروی دانش آموخته قوی تر در زنان سازمان ، دفاع از خانم های سازمان در مقابل ارباب رجوع و مدیران بالادست عنوان کرد.


موافق استخدام محیط بان خانم هستم 


همچنین در این نشت سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس طی سخنانی با اشاره به اینکه هیچ اعتقادی به تفکیک و تبعیض جنسیتی ندارد، گفت: همواره از حضور زنان در محیط های کاری دفاع کرده ام و حتی در سال 1378 در بحث استخدام های سازمانی که بسیاری از مدیران حاضر به استخدام خانم ها نبودند، از استخدام زنان دفاع کردم و اگر توانایی داشتم، حتماً محیط بان خانم هم استخدام می کردم.

مجابی با ذکر خاطره ای از اولین دوره حضور دکتر ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: یکی از نمایندگان مجلس به طعنه از من پرسید که کار با رئیس خانم چگونه است؟ و من جواب دادم؛ بزرگترین و بهترین تفاوتش حفظ ادب است، زیرا در حضور یک خانم شما موظف به رعایت ادب هستید و به همه آقایان توصیه می کنم برای حفظ ادب با خانم ها همکار شوند. 

این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای ایجاد شایسته سالاری کامل و رفع مسائل همکاران انجام خواهد داد و آماده است در نشست های بعدی گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات همکاران به ویژه در حوزه رفاهی بیان کند.

لازم به ذکر است که تعدادی از همکاران خانم به نمایندگی از هم صنفان خود در حضور ریاست سازمان دغدغه ها و درخواست های خود را مطرح کردند.

_______________
برداشت از: mohitzist.ir
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط shervin ، Am!r ، behnam ، P@RSA ، MIRMOHAMADI
12-02-2014، 11:34 AM,
#2
RE: اگر می‌توانستم حتما محیط‌بان خانم استخدام می‌کردیم
(09-02-2014، 09:57 AM)Neda Ariania نوشته است: معاون سازمان محیط زیست:
 اگر می‌توانستم حتما محیط‌بان خانم استخدام می‌کردیم

سلام

می گم افغانی ها که تونستن! Big Grin


زنان افغانی برای اولین بار محیط بان شدند
[تصویر:  1391440243.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، P@RSA ، MIRMOHAMADI ، Getaccendrora


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جدال 10 دقیقه‌ای محیط بان با خرس قهوه‌ای behnam 0 3,444 14-09-2014، 06:06 PM
آخرین ارسال: behnam
  « پایتخت ۳ » پای درد دل محیط بانان نشست Neda Ariania 0 3,445 06-04-2014، 06:49 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  قدردانی ابتکار از رسانه ملی به پاس توجه به حفاظت از محیط زیست در پایتخت 3 Neda Ariania 0 3,768 06-04-2014، 06:41 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  ادای دین «پایتخت» به محیط زیست Neda Ariania 0 2,803 06-04-2014، 06:28 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  رئیس جمهور در پیام نوروزی: در سال جدید تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم behnam 0 3,770 26-03-2014، 09:04 PM
آخرین ارسال: behnam
new2 مهم ترین رخدادهای محیط زیست ایران در سال 1392 shervin 1 4,729 25-03-2014، 09:32 AM
آخرین ارسال: shervin
new11 کشف تعداد زیادی سمندر، لاک پشت و مار در عملیات یگان محیط زیست تهران P@RSA 0 3,723 10-03-2014، 11:11 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  جوابیه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به یک خبر P@RSA 0 3,314 09-03-2014، 08:31 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  ضرب و شتم و خلع سلاح یک محیط بان و بروز تخلفات گسترده در پارک ملی دز P@RSA 0 3,801 09-03-2014، 08:23 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  مقام محیط زیست: شکار برای 5 سال ممنوع می شود behnam 1 4,465 06-03-2014، 07:38 AM
آخرین ارسال: mehran



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان