امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
سازمان پرداخت موج را هموطنی کرد سواری لرستانی و چوپان که محیط زیست خسارت مسئولان

موج سواری مسئولان سازمان محیط زیست و هموطنی که خسارت چوپان لرستانی را پرداخت کرد
12-02-2014، 09:15 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 03-08-2014، 04:33 AM، توسط Neda Ariania.)
#1
موج سواری مسئولان سازمان محیط زیست و هموطنی که خسارت چوپان لرستانی را پرداخت کرد
موج سواری مسئولان سازمان محیط زیست و هموطنی که تمام خسارت چوپان فداکار لرستانی را پرداخت کرد


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ماجرای نوروز حیدری را همه شنیده اند. چوپان فداکار لرستانی که با وجود تلف شدن ۴۴ عدد از دامهایش در جریان حمله پلنگ و همراه داشتن اسلحه حاضر به شلیک به پلنگ نشد.


هفته گذشته امام رضا (ع) نوروز حیدری را طلبید و این چوپان عشایر لرستانی به دعوت از کارخانجات صنایع گلریز خراسان، به شهر مشهد سفر کرد و برای نخستین بار در زندگی خود به زیارت امام رضا (ع) رفت.


نوروز حیدری به همراه عیدری حیدری محیط بان سختکوش منطقه هشتاد پهلوی لرستان که وی نیز به همراه نوروز به مشهد دعوت شده بود، دو روز میهمان مجتمع صنایع کاغذی گلریز بودند.


در جریان این سفر آقای سید مجتبی هاشمیان مدیر کارخانجات گلریز طی مراسمی با حضور پرسنل این کارخانه ضمن تقدیر و تشکر از نوروز حیدری به پاس انسانیت و حرکت با ارزش این چوپان فداکار، طی یک فقره چک به ملبغ ۱۳۲ میلیون ریال تمام خسارات وارده به وی را جبران نمود.

[تصویر:  1392221756.jpg]

مدیر کارخانجات گلریز در جریان این مراسم اظهار داشت: شما با آن عمل زیبای خود نه تنها از حیات وحش و محیط زیست حمایت نمودید بلکه به دیگران یاد دادید چطور می توان دوستدار حیواناتی بود که نسلشان در حال انقراض است. امیدوارم این گونه حرکات مورد حمایت جدی مسئولان قرار گیرد.


ماجرای حمله پلنگ به دامهای چوپان لرستانی چه بود


زمستان سال گذشته زمانی که نوروز حیدری برای جمع آوری دامهایش به ارتفاعات هشتادپهلو میرود ابتدا با چند بز زخمی و سپس با پلنگی مواجه می شود میشود که به دامهایش حمله کرده است.


نوروز با وجود حمل سلاح عشایری به پلنگ شلیک نمی کند و اجازه می دهد پلنگ به ارتفاعات فرار کند. دام های نوروز از ترس پلنگ در کوه پراکنده شده و چوپان در آستانه تاریک شدن هوا موفق به جمع آوری تمام گله نمیشود و تعدادی از دامهای سالم، حیوانات زخمی و لاشه ها را در کوه رها می کند و مابقی گله را به روستا می برد.


فردای آنروز با هماهنگی محیط بان منطقه کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به محل اعزام و ضمن تایید حمله پلنگ تلف شدن ۴۴ راس بز اهلی را صورتجلسه می کنند که تعدادی بر اثر حمله پلنگ، برخی بر اثر سقوط از صخره ها تلف شده بودند.

[تصویر:  1392216386.jpg]




موج سواری مسئولان سازمان محیط زیست


آبان ماه سال جاری، پس از انتشار مصاحبه نوروز حیدری با پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، این خبر به سرعت در رسانه های مختلف داخلی و خارجی بازتاب گسترده ای یافت و واکنش های گوناگونی نیز به همراه داشت.


پس انتشار این خبر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس این سازمان را مامور پیگیری موضوع کرد خسارت وارده به این دامدار را بررسی و پس از برآورد میزان خسارت به او پرداخت کنند.


سید محمد مجابی در این باره گفت: بلافاصله مراتب از مدیرکل محیط زیست استان لرستان پیگیری شد و وی این گزارش را تایید نموده است.


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست در این مورد گفت: خسارات وارده به دامدار لرستانی برآورد شده است و به زودی به او پرداخت می شود.


سید محمد مجابی اظهار داشت: علاوه بر پرداخت خسارت گله، از مدیرکل استان خواسته شد به نحو شایسته ای از این چوپان قدردانی و تشکر کند تا این اقدام به عنوان یک عمل ارزشی و شایسته در حفاظت محیط زیست مورد توجه تمام طرفداران و دوستداران محیط زیست قرار گیرد.



با وجود تایید این حادثه توسط کارشناسان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، پس از گذشت یک سال از واقعه و ۳ ماه از اعلام رسمی معاون حقوقی سازمان محیط زیست مبنی بر جبران خسارت این چوپان، تاکنون نه تنها ریالی از سوی سازمان محیط زیست به این چوپان پرداخت نشده حتی تقدیری نیز از وی به عمل نیامده است.


البته این رفتار از مسئولان سازمان محیط زیست دور از انتظار نبود. چراکه مسئولان این سازمان در مواجه با مسائل گوناگون به جای برخورد صحیح و اصولی، همواره سوار بر موج رسانه ها هستند و به همان سرعتی که با متلاطم شدن موج رسانه ای واکنش نشان می دهند و با فروکشیدن امواج، خاموش و فراموشکار می شوند. اتفاقی که در بسیاری از موارد ازجمله برخورد مسئولان سازمان محیط زیست در مورد جاده گزو در منطقه حفاظت شده کوه بافق افتاد.


جای امیدواری باقیست که هموطنانی وجود دارند که مسئولانه تر از مسئولان سازمان محیط زیست برخورد کرده و با بلند شدن صدای اعتراضات یا خاموش شدن صدای رسانه ها حرکت بزرگ این چوپان خسارت دیده را فراموش نکرده، از او قدردانی کردند و خسارت وی را جبران نموده اند.

______________
برداشت از: iew.ir
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط P@RSA ، shervin ، behnam ، Am!r


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جدال 10 دقیقه‌ای محیط بان با خرس قهوه‌ای behnam 0 3,438 14-09-2014، 06:06 PM
آخرین ارسال: behnam
  « پایتخت ۳ » پای درد دل محیط بانان نشست Neda Ariania 0 3,434 06-04-2014، 06:49 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  قدردانی ابتکار از رسانه ملی به پاس توجه به حفاظت از محیط زیست در پایتخت 3 Neda Ariania 0 3,757 06-04-2014، 06:41 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  ادای دین «پایتخت» به محیط زیست Neda Ariania 0 2,795 06-04-2014، 06:28 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  رئیس جمهور در پیام نوروزی: در سال جدید تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم behnam 0 3,759 26-03-2014، 09:04 PM
آخرین ارسال: behnam
new2 مهم ترین رخدادهای محیط زیست ایران در سال 1392 shervin 1 4,721 25-03-2014، 09:32 AM
آخرین ارسال: shervin
new11 کشف تعداد زیادی سمندر، لاک پشت و مار در عملیات یگان محیط زیست تهران P@RSA 0 3,712 10-03-2014، 11:11 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  جوابیه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به یک خبر P@RSA 0 3,305 09-03-2014، 08:31 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  ضرب و شتم و خلع سلاح یک محیط بان و بروز تخلفات گسترده در پارک ملی دز P@RSA 0 3,790 09-03-2014، 08:23 AM
آخرین ارسال: P@RSA
new3 چوپان فداکار به جای گلوله، گوسفند به پلنگ داد P@RSA 3 5,261 06-03-2014، 04:10 PM
آخرین ارسال: behnam



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان