امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در گیاهان غیر آبزی و پاسخ پرسش مورد

پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
16-09-2014، 01:05 AM,
#16
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
(15-09-2014، 08:46 PM)Neda Ariania نوشته است:
(15-09-2014، 03:22 PM)Am!r نوشته است: سلام
کود آهنتون به شرط اینکه تاریخ گذشته نباشه،کود مناسبیه.
کود کاملتون اگه کریستالون آبی باشه،باید توجه بشه که چند نوع کریستالون  آبی وجود داره که مشخصه همه شون فسفر پایین هست.برخی انواع منیزیم هم دارند که بویژه برای خاکها(و آبهای) فقیر از لحاظ منیزیم، بهتر هم هستند.بنابراین بهتر بود که از مشخصات روی کیسه اصلی اطلاع میداشتیم.
نکته دیگه اینکه این کود برای خاکهای قلیایی فرموله شده و بسته به نوع گیاه ممکنه برای خاکهایی که بر مبنای پیت یا کوکوپیت فرموله شده و حالت اسیدی دارند عملکرد ایده آل نداشته باشه.
علاوه بر همه اینها این کود دارای عنصر مس و در صورت اصل نبودن احتمالا دارای ناخالصی سرب هست و بر روی بسته کود آهنتون صراحتا ذکر شده که کود آهن مربوطه نباید با کودهای حاوی مس و سرب مخلوط بشه.کود آهن رو بهتره جداگانه و در نوبتی غیر از زمانیکه کود اصلی رو به گیاه میدید،استفاده کنید.
ضمن اینکه معمولا کودهای کامل خودشون دارای درصد مناسبی آهن هم هستند که برای گیاهان زینتی معمولا همون مقدار کفایت میکنه و تا گیاه علائم کمبود آهن رو بروز نداده نیازی به تغذیه با مکمل آهن نیست.(برای گیاهان زینتی.گیاهان مثمر رو تجربه ندارم)

سلام


با توجه به اینکه در حال حاضر این دو کود با هم ترکیب شدن و قابل تفکیک هم نیستن، بهتر نیست کلاً این کود رو کنار بگذارم و یک کود کامل تهیه کنم؟ کود قرمز یا سبز کریستالون؟ گل دهی رز آبشار طلایی و پیچ امین الدوله برام خیلی مهمه. با توجه به این موضوع، کود قرمز بگیرم یا همون سبز بهتر هست؟ یا برای گیاهان گلدار یک نوع و بقیه گیاهان نوع دیگری؟ و یا ... ؟

اضافه کنم که در حال حاضر من همین کود رو دارم با همان دوز یک چهارم در هر آبیاری به گیاهانم میدم و ظاهراً مشکلی هم پیش نیامده!

متشکرم
سلام
-اینکه میفرمایید هنوز مشکلی پیش نیامده چیز عجیبی نیست.البته شاید هرگز هیچ مشکل حادی هم پیش نیاد.مساله اینه که معمولا پاسخ گیاه به تغییرات سریع نیست و وقتی هم که پاسخ مشاهده میشه،بعضا دیر شده و راه برگشتی نیست...گیاه دچار مشکل میشه که روی ظاهرش تاثیر میذاره و در مدت اصلاح و ریکاوری، گیاه ظاهر مناسب خودش رو ممکنه از دست بده که مساله ایست ناراحت کننده.

-کود کریستالون سبز(18-18-18) یک کود کامل بالانس شده ست یعنی برای تمامی فاز های رشد قابل استفاده ست.اما توصیه من اینه که از هرکدام از کود های سبز و صورتی کریستالون یک کیلو تهیه کنید و داشته باشید کودهای نیتروژن بالا معمولا در دسترس نیستند اگه بتونید اون رو هم تهیه کنید و برای فاز رشد یرگها ازش استفاده بکنید بهتره اگه نه میتونید از همون کریستالون سبز استفاده کنید.کود فعلیتون بیشتر مناسب رشد برگهاست و یکی از دلایل مشکل بگونیاتون هم میتونه همین باشه(به اضافه عدم هماهنگی نور و رطوبت با کود).

-برای تقویت گیاهان گلدار میتونید از کریستالون صورتی(36-12-12) استفاده کنید.

-اگه بتونید ورمی کمپوست استریل و باکیفیت پیدا کنید هم خیلی خوبه.بعضی وقتها عملکرد ورمی کمپوست چیزی در حد معجزه ست!(البته بهتره از ترکیبی از کود ارگانیک و شیمیایی استفاده بشه)
autumn2
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، رزا ، P@RSA


پیام‌های داخل این موضوع
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی - توسط Am!r - 16-09-2014، 01:05 AM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان