امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در گیاهان و پاسخ پرسش مورد گوشتی

پرسش و پاسخ در مورد گیاهان گوشتی
05-09-2014، 12:05 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 05-09-2014، 12:15 AM، توسط Am!r.)
#3
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان گوشتی
(04-09-2014، 02:33 PM)رزا نوشته است: سلام به شما
من یه گیاه کاکتوس خریدم و چون برای خودم هستش اصرار دارم که توی اتاق خودم باشه اما اتاقم نورگیر نیست. می تونم از نور چراغ مطالعم استفاده کنم؟ لامپش از لامپ های قدیمی هست یعنی کم مصرف نیست.
مشکلی پیش نمیاد؟
می شه راهنماییم کنین. ممنون
سلام
دوست گرامی بهتره گیاهی رو انتخاب کنید که با شرایط موجود محل زندگیتون سازگار باشه وگرنه برای تامین نیازهاش دچار مشکل میشید.(البته خود من از این نوع دردسرها استقبال میکنم!)
نیاز نوری اکثر کاکتوسها بسیار بالاست - یعنی چراغ مطالعه رو فراموش کنید - در حال حاضر یکی از بهترین انتخابها برای کشت طولانی مدت کاکتوسها،لامپ متال هالید هست که هم تهیه لامپ و ملزوماتش هزینه بره و هم باید حساب مصرف برق و گرمای زیاد لامپ رو بکنید و هم اینکه این لامپها برای نور پردازی گیاهانی که در محل رفت و آمد هستند خطرناکه و میتونه حادثه آفرین باشه.
برخی افراد استفاده از مهتابی رو برای کاکتوس پیشنهاد میکنن بدین ترتیب که بسته به نوع و سن کاکتوس و میزان بهره مندی از نور طبیعی و همینطور بر اساس فصل و فازی که گیاه در اون قرار داره،تعدادی لامپ فلورسنت رو در فاصله 15-20 سانتیمتری تاج گیاه قرار میدن و با قرار دادن سطوح بازتابنده در اطراف محل نورپردازی سعی میکنند که از اتلاف نور جلوگیری کنند.اگه چنین چیزی مد نظرتونه میتونید ازتعدادی مهتابی که توانشون به میزان 50-100 وات بر فوت مربع(یک فضای30*30 سانتیمتر)باشه استفاده کنید(پیشنهاد من استفاده از فلورسنتهای T5HOهست)البته در این شرایط هم نباید انتظار داشته باشید که تراکم،رنگ و اندازه تیغها مثل کاکتوسی که در آفتاب رشد میکنه بشه.
ضمنا اگر براتون مقدوره یک عکس از کاکتوستون ارسال بفرمایید.
autumn2
پاسخ
 سپاس شده توسط Escoromeesk ، Fantsyday ، Neda Ariania ، farhad-2007 ، P@RSA ، رزا


پیام‌های داخل این موضوع
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان گوشتی - توسط Am!r - 05-09-2014، 12:05 AM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان