امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در گیاهان و پاسخ پرسش مورد گوشتی

پرسش و پاسخ در مورد گیاهان گوشتی
15-09-2014، 04:07 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 15-09-2014، 04:12 PM، توسط Am!r.)
#14
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان گوشتی
(12-09-2014، 06:24 PM)رزا نوشته است: سلام
ممنونم از جناب مدیر
من به فروشنده گفتم این تیغ نداره گفت از کاکتوس های بی تیغ هست. Angry  اما من خیلی دوست داشتم که کاکتوس داشته باشم. CryBaby حالا شاید بعدا یک کاکتوس هم بخرم. Shy  اما این گیاهم رو چیکار کنم؟ من میزارمش کنار پنجره روی صندلی که نور ببینه. بعدم برای بقیه ساعت ها چراغ مطالعرو روشن میزارم. هم چراغ مطالعه هم چراغ اتاق رو می کنم کم مصرف سفید. بعدم اینکه به نظر شما گلدونش عوض بشه؟ کود بدم بهش؟ چه کودی بگیرم؟

سلام خواهش میکنم....
از توی عکس ابعاد گیاهتون و سایز گلدان قابل تشخیص نیست.(سایز گلدان رو تا ابد نمیشه زیاد کرد و برای هرگیاهی میشه حد بهینه در نظر گرفت)
در مورد کود هم بله.بهتره به خاک حدود 20-30% ورمی کمپوست اضافه کنید(به شرط رعایت زهکش مناسب در ترکیب خاک و همینطور گلدان) و در طول فصل رشد با استفاده از یک کود کامل بالانس مثل کریستالون سبز طبق دستور العمل روی برچسب،یا با دسنورالعملی که که برای خانم آریانیا نوشتم کودیاری کنید.

(12-09-2014، 06:24 PM)رزا نوشته است: راستی دو تا ساقه توی گلدونه که یکی دیگش خیلی نازکه و لاجونه. می خواستم از گلدون درش بیارم می گفتم داره قوت خاکو میگیره و به جایی هم نمی رسه. حالا اگر قرار شد گلدون عوض کنم اونو جدا کنم؟

گیاه دوم زیادی نزدیک گیاه اول هست بهتره برای تامین فضای کافی و همینطور حفظ زیبایی و صرفه جویی در جا،دو گیاه در یک گلدان ولی با فاصله بیشتر(5-10 سانتیمتر)کاشته شوند.

(12-09-2014، 06:24 PM)رزا نوشته است: سوال آخرم اینکه کی گل می ده؟ خیلی دوست دارم گلهاش رو ببینم. اصلا به عشق گلهای کاکتوس که خیلی خوشگلن خریدمش. arms  دیگه اینکه اون چیزهایی که مثل غنچه گله دور تا دور برگها چیه؟ غنچه گله؟ بذره؟ آخه ریشه هم زدن. اما تا دست می زنم می ریزن. Confused

تا جاییکه من میدونم اعضای این جنس به طول روز حساسند و با کوتاه شدن طول روز گل میدن.بهتره حداقل پس از بلوغ گیاه رو در محلی نگهداری کنید که تغییرات طول روز رو احساس بکنه وگرنه بعیده گل بده.
این "چیزهای غنچه مانند" که میفرمایید، گیاهچه ها هستند و طبیعیست که ریشه هم دارند و میریزند.در واقع گیاه از این طریق تکثیر غیر جنسی انجام میده و بخاطر همین خصوصیت درخارج از کشور به این گیاه نام مادر هزاران (Mother of thousands) اطلاق میشه.

(12-09-2014، 06:24 PM)رزا نوشته است: یه سوالم دارم اینکه این چقدر رشد می کنه؟ چقدر بزرگ می شه؟ اسم فارسی نداره؟

ممنون ببخشید که زیاد پرسیدم  Smilie_blush

خواهش میکنم....اختیار دارید...

-بزرگترین نمونه ای که خود من دیدم حدودا زیر 50 سانت بوده که البته این ارتفاع بدون احتساب ساقه گل هست و با احتساب ساقه گل ارتفاع کلی گیاه بیشتر خواهد بود.

-اگه اشتباه نکنم در داخل به این گیاه میگن ساکولنت اشک.نامهای عمومی فرنگیش هم "مادر هزاران" و "گیاه شندلیر"هست.

راستی توجه داشته باشید که این گیاه سمیست(بویژه گلها) و باید دور دسترس حیوانات خانگی و کودکان قرار بگیره.
autumn2
پاسخ
 سپاس شده توسط behnam ، Neda Ariania ، رزا ، P@RSA


پیام‌های داخل این موضوع
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان گوشتی - توسط Am!r - 15-09-2014، 04:07 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان