امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
افتخاری معرفی رازبقا اعضای سایت

معرفی اعضای افتخاری سایت رازبقا
11-10-2014، 09:17 PM,
#1
Star  معرفی اعضای افتخاری سایت رازبقا
.
اعضای افتخاری سایت رازبقا به دعوت مدیریت وب سایت در این پایگاه عضو می شوند.

این افراد معمولاً در هر حیطه ای که مشغول فعالیت هستند، از جایگاه ویژه ای برخوردارند. اما نکته این است که ممکن است ایشان به دلیل مشغله کاری نتوانند در سایت فعالیت کنند. تنها یک ورود، ثبت نام و شاید اعلام حضوری که در راز بقا ثبت می شود و در خاطره ها می ماند.

همین بس که حضورشان باعث دلگرمی و افتخار خواهد بود.

متشکرم
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط P@RSA ، shervin ، AlirezA M ، mehran ، MIRMOHAMADI ، farhad-2007 ، رزا
11-10-2014، 09:46 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 11-10-2014، 09:48 PM، توسط Neda Ariania.)
#2
RE: معرفی اعضای افتخاری سایت رازبقا
.
سلام


دکتر استِین هِکیرِ Dr. Stijn Ghesquiere  مدیریت وب سایت حلزون سیب  applesnail.net  اولین عضو افتخاری سایت رازبقا هستند. 


بهانه آشنایی من با ایشان کتابی بود که قصد تألیفش را داشتم و در سال 92 به چاپ رسید. بخشی از پیشگفتار کتاب را که درباره ایشان و وب سایت حلزون سیب است، در ادامه می خوانید:


دکتر استین متولد 29 سپتامبر سال 1973 (7 مهر 1352) اهل بلژیک است.


وی مدرک دکترایش رادر رشته ژنتیک ملکولی از دانشگاه ماستریخت هلند اخذ کرده و هم اکنون در بیمارستان دانشگاهی ماستریخت مشغول به کار است و در دانشگاه ماستریخت نیز به تدریس اشتغال دارد.


زمانی که از برنامه های کاری و نیز سرگرمی هایش می گوید، به خوبی می توان دریافت که انسان بسیار پُر مشغله ای است. تصور اینکه سال ها از وقت خود را به مطالعه و بررسی زندگی حلزون های سیب و نیز گردآوری و نگارش مطالب مرتبط با این حلزون ها اختصاص داده، جالب و حتی عجیب است. چرا حلزون های سیب؟

می گوید: «از دیرباز همیشه شیفته جاندارانی بودم که در برکه ها و مرداب ها زندگی می کنند. گاهی آنها را در یک شیشه نگهداری می کردم تا بتوانم از نزدیک تماشایشان کنم. حدود 10 سال داشتم که مادرم یک آکواریوم برایم خرید که اولین آکواریوم من بود. از آن به بعد، همیشه از ماهی ها و حلزون ها نگهداری میکردم اما حلزون ها تنها با گیاهان آکواریومی به آکواریوم من راه پیدا می کردند، تا اینکه در یکی از روزهای سال 1997 (1376) برای اولیـــن بار، حلـزون های سیب را در یک فروشگاه آکواریومی دیدم. آن روزدو حلزون سیب خریدم. فکر می کردم برای تکثیرشان کافی باشد، اما خیلی زود متوجه شدم که آنها دوجنسی نیستند. به همین دلیل به مغازه برگشتم و سه حلزون دیگر هم خریداری کردم. شروع کار من از آن روز بود.»

از او می خواهم درباره تحقیقات، مطالعات و جستجوهایش پیرامون زندگی حلزون های سیب توضیح بدهد.  می گوید: «مشکل بزرگی بود. آن زمان در سال1997، هیچ کتاب یا سایت اینترنتی خوبی درباره حلزون های سیب وجود نداشت. بنابراینبه کتابخانه می رفتم و به جمع آوری تمام کتب و مقالاتی که می توانستم به آنها دست پیداکنم، می پرداختم. زمان زیادی طی شد تا تمام این مقالات و مطالب گردآوری شوند.»

«همان زمان تصمیم گرفتم این اطلاعات رو به رشد را که در اختیار داشتم، با دیگرانی که دسترسی به این منابع علمی نداشتند، به اشتراک بگذارم. بنابراین سایت را در ماه مارس سال 1998 (1377) راه اندازی کردم. البته در ابتدا یکسایت رایگان بود که بطور پیوسته رشد می کرد. در واقع طی 7 سال، مقدار زیادی از وقت آزادم صَرف نوشتن صفحات سایت، جمع آوری اطلاعات، ساخت تصاویر، عکاسی از حلزون های سیب، تماس با مردم و ... شد. در خلال همین مدت بود که در سال 2001 (1380)، دامنه appl
esnail.net را خریداری کردم.»

«طی این مدت، برای رسیدن به پاسخ سوالاتی که در ذهن داشتم و برای دانستن هر چه بیشتر درباره حلزون های سیب، دست به هر کاری زدم. یک بار حلزون سیب را در دستگاه اسکنر  MRI   قرار دادم. چند حلزون سیب را هم منجمد کردم و بدنشان را به صدها بُرش تقسیم نمودم، از آنها عکس گرفتم و یک مدل سه بعدی از آنها ساختم. در محل کارم هم از میکروسکوپ (بعد از ساعات کار) برای بررسی بیشتر آنها استفاده می کردم و... .»

«هرازگاهی هم مردم، حلزون های سیب یا صدف های آنها را (از گونه هایی که متداول نیستند) برای من می فرستند. من یک مجموعه کوچک اماخیلی جالب از صدف دارم. به این شکل، این امکان برایم فراهم می شود که شخصاً درباره آنها مطالعه کنم. متأسفانه برایم ثابت شده که نگهداری از بسیاری از گونه ها بصورت زنده، آن هم برای مدت طولانی مشکل است. شاید به همین دلیل است که گونه های تجاری در دسترس نسبتاً محدود هستند.»

از او می پرسم که آیاتا کنون مطالب خود را علاوه بر درج در پایگاه حلزون سیب، بصورت مقاله علمی یا کتاب هم منتشر کرده است یا خیر؟ می گوید: «درباره حلزون های سیب هرگز مطلبی را غیر از درج در وب سایت حلزون سیب، در جایی منتشر نکرده ام اما در پروژه های زیادی با موضوع حلزون های سیب مشارکت داشته ام: اعلامیه برای مدیریت آفت حلزون سیب، جزوات حاوی اطلاعات درمورد تهاجم حلـــــزون های آفت در فلوریدا، سوالات امتحانی آزمون های ملی استرالیا، راهنماهای شناسایی، کمک به بسیاری از دانش آموزان در پروژه های علمی شان که مرتبط با موضوع حلزون های سیب بوده است و بسیاری دیگر... . این موارد اغلب دیده نمی شوند.»

می دانستم که برخی بخش های سایت هنوز کامل نشده اند. از طرفی کنجکاو بودم بدانم که به کدام بخش های سایتش بیشتر علاقه دارد. قصد دارد کدام قسمت ها را در فرصت های مقتضی بازبینی نماید و آیا برنامه ای برای اضافه کردن بخشی خاص به پایگاهش دارد؟

در جواب می گوید: «وبسایت حلزون های سیب هنوز تمام نشده؛ برای مثال، بخش جنین شناسی کامل نیست. علاوه بر این می خواهم در متن هم به ذکر منابع بپردازم نه فقط در بخش منابع. بخش انواع، نیاز به برخی بازنگری ها دارد اما نه به این زودی، چرا که هنوز هم گونه های حلزون های سیب، خیلی شناخته شده نیستند. برخی مقالات هم هست که قصد دارم برای بهبود برخی بخش ها از آنها استفاده کنم و اطلاعات جدیدی را اضافه نمایم.»

«در بین بخش های مختلف سایت، مدل سه بعدی تعاملی، بخش های آناتومی و کتب قدیمی (که امکان دسترسی به آنها را برای مخاطبان فراهم کردم) حس غرور و افتخار را در من ایجاد می کنند. بخاطر ایجاد بخش انواع نیز بسیار خوشحالم. صفحات ترجمه شده به زبان های مختلف، از بخش های با ارزش سایت هستند.»


«با روند رو به رشد اینترنت، منابع بسیار بیشتری در دسترس قرار گرفته اند. بخصوص در مورد چگونگی نگهداری از حلزون های سیب. این روزها، مردم از طریق مجراهای مختلفی با هم ارتباط برقرار می کنند و از یکدیگر یاد می گیرند.»



حضور دکتر استین را در وب سایت رازبقا غنیمت می شمارم و برای ایشان آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

متشکرم
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط B@B@K ، aramesh ، P@RSA ، shervin ، AlirezA M ، mehran ، behnam ، farhad-2007 ، رزا ، shahab24


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
new10 اخبار عمومی سایت Neda Ariania 17 27,201 15-09-2019، 12:59 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  معرفی همکاران جدید و اعلام ارتقا درجات كاربري اعضای رازبقا Neda Ariania 3 10,971 04-12-2013، 01:23 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  درجات کاربری انجمن رازبقا Neda Ariania 2 8,749 28-10-2013، 08:01 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان