امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
خرس کمتر 25 حقیقت های قطبی شده درباره جالب شناخته

25 حقیقت جالب کمتر شناخته شده درباره خرس های قطبی
29-12-2014، 09:47 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 30-12-2014، 11:38 AM، توسط Neda Ariania.)
#1
25 حقیقت جالب کمتر شناخته شده درباره خرس های قطبی
.
.
[تصویر:  1419906175.jpg]




25
اگر چه خرس های قطبی معمولاً در خشکی به دنیا می آیند، اما بیشتر وقتشان را در دریا می گذرانند. نام علمی آنها Ursus Maritimus نیز به همین موضوع اشاره دارد: "خرس دریایی"


24
چنین تصور می شود که خرس های قطبی حدود 5 میلیون سال پیش از جمعیت خرس های قهوه ای منشعب شده اند. آنها ویژگی منحصر به فردی دارند که آنها را قادر ساخته در منطقه به شدت سرد شمالگان زنده بمانند.


23
با اینکه مدت زیادی است که خرس های قطبی، یک گونه جداگانه هستند، آنها هنوز هم قادرند با خرس های قهوه ای آمیزش نمایند و دورگه های گریزلی - قطبی بارور به دنیا بیاورند. چنین تولدهایی هم در وحش و هم در اسارت با موفقیت اما به ندرت اتفاق افتاده است.


22
مهم ترین مشخصه بارز خرس قطبی (خز کاملاً سفید)، واقعاً آن چیزی نیست که دیده می شود. در حقیقت فولیکول های موی خرس، شفاف و به مانند لوله های تو خالی هستند. این باعث می شود که تمام نور اطرافشان را منعکس کنند.


21
گاهی خز خرس قطبی رنگی مایل به زرد یا سبز دارد. زردی ناشی از سن و یا کثیفی است اما سبزی نشانه وجود جلبک است که می تواند روی خز خرس - زمانی که در محلی گرم و مرطوب زندگی می کند - رشد کند.


20
پوست خرس ها سیاه رنگ است. به این شکل می توانند گرما را جذب کنند.


19
زبان خرس ها به شدت دارای رنگدانه است، شاید به این دلیل که به خوبی با خون تأمین می شود. حتی گاهی زبان خرس قطبی به رنگ آبی تیره است.


18
با توجه به عدم وجود توسعه انسانی در زیستگاه خرس قطبی (در شمالگان)، خرس قطبی توانسته - در مقایسه با سایر موجودات گوشتخوار - محدوده اصلی خودش را حفظ کند.


17
با توجه به اینکه وزن یک خرس قطبی نر در حدود 700 کیلوگرم و طول بدنش حدود 3 متر است، می توان گفت که خرس قطبی بزرگترین جانور گوشتخوار خشکی در جهان است. گزارش شده که سنگین ترین خرس قطبی که در سال 1960 در شمال غربی آلاسکا شکار شد، ناباورانه وزنی در حدود 1002 کیلوگرم داشت.


16
خرس قطبی شناگر بسیار ماهری است و اغلب می تواند روزها (چند روز) شنا کند. یک بار خرسی به طور مداوم به مدت 9 روز در دریای سرد و منجمد Bering ، مسافت 687 کیلومتر را شنا کرد تا خود را به تکه یخی برساند. آنها معمولاً با سرعت 10 کیلومتر در ساعت شنا می کنند.


15
خرس های قطبی به هنگام راه رفتن عادت دارند سلانه سلانه حرکت کنند و متوسط سرعتشان حدود 5.6 کیلومتر در ساعت است اما با وجود جثه بزرگشان، می توانند با سرعت 40 کیلومتر در ساعت بدوند.


14
با اینکه بزرگترین گوشتخوار جهان هستند، جثه توله های جذابشان به هنگام تولد حتی از نوزاد انسان هم کوچکتر است. با این حال آنها بسیار باهوشند به این دلیل که خیلی زود یاد می گیرند که زمانی که مادرشان مشغول شکار است، بی حرکت بمانند تا باعث وحشت طعمه نشوند.


13
خرس های قطبی برای شکار سیل، از طیف گسترده ای از روش های هوشمندانه استفاده می کنند. آنها حتی بینی سیاه خود را با پنجه هایشان می پوشانند تا در دل سفیدی برف، دیده نشود.


12
با این حال، رایج ترین روش شکار آنها همان شکار در سکوت است. خرس قطبی با کمک حس بویایی قوی ای که دارد، حفره تنفس سیل ها را شناسایی می کند. در سکوت، کنار حفره قوز می کند و منتظر می ماند تا سر و کله سیل پیدا شود. ممکن است این انتظار، ساعت ها به طول بیانجامد. زمانی که سیل به حفره نزدیک شود، خرس، تنفس سیل را بو می کشد، خود را به لبه حفره می رساند و با پنجه جلویی اش سیل را می گیرد و آن را از آب خارج کرده بر روی یخ ها می کشد.


11
خرس های قطبی به طرزی باورنکردنی وسواس هستند و به نظافت خود پس از صرف غذا بسیار اهمیت می دهند. معمولاً آنها پس از خوردن غذا، حدود نیم ساعت از وقت خود را صرف تمیز کردن خودشان می کنند تا مطمئن شوند هیچ آلودگی یا پسماندی بر بدنشان باقی نمانده است.


10
خرس های قطبی بعد از غذا خوردن و تمیز کردن خودشان، میل شدیدی به استراحت دارند. در این زمان می توان آنها را اغلب در ژست هایی شبه انسانی و خنده دار در حال چرت زدن و لم دادن مشاهده کرد.


9
خرس های قطبی تنها گونه از خرس ها هستند که به خواب زمستانی نمی روند. آنها در تمام طول سال فعال هستند.


8
در حقیقت، به لطف طراحی بیولوژیکی فوق العاده شان، خرس های قطبی حیوانات خونگرم غیر عادی ای هستند چرا که دمای بدنشان هرگز از 31 درجه سانتیگراد پایین تر نمی آید. آنها حتی گاهی از دویدن و سایر فعالیت های شدید فیزیکی اجتناب می کنند تا بیش از حد گرمشان نشود.


7
محققان بر این باورند که هوش خرس های قطبی ممکن است به اندازه میمون ها باشد چرا که آنها روش های هوشمندانه ای برای شکار دارند و قادر هستند رفتارشان را بر اساس چالش های زیست محیطی تغییر دهند.


6
اگر یک خرس قطبی موفق نشود طی 7 تا 10 روز غذایی برای خودش به دست بیاورد، سوخت و ساز بدنش متوقف خواهد شد و از ذخایر چربی اش استفاده خواهد کرد تا زمانی که وعده غذایی بعدی اش را به چنگ آورد.


5
حس بویایی خرس قطبی به خوبی تکامل یافته است. آنها می توانند رد یک سیل محصور شده در یخ را از فاصله 32 کیلومتری بزنند. نیز می توانند حفره تنفس سیل ها را از فاصله بیش از 800 متر تشخیص دهند، حتی اگر سیل در آن زمان در محل حفره حضور نداشته باشد.


4
با توجه به گرم شدن زمین و عقب نشینی پوشش یخی قطب، محققان پیش بینی کرده اند که تا سال 2050، دو سوم جمعیت فعلی خرس های قطبی ناپدید خواهند شد.


3
خوشبختانه با اعمال تلاش های حفاظتی، محدودیت ورزش شکار به تصویب رسید. بنابراین امیدواریم جمعیت جهانی خرس های قطبی به این سرعت کم نشود. در این راستا حتی یک روز بین المللی برای خرس های قطبی در نظر گرفته شد. روز 27 فوریه.


2
با اینکه خرس های قطبی روشی پیچیده و رفتاری محتاطانه در شکار دارند، تنها در 2% از شکارهایشان موفق هستند.


1
روباه های قطبی معمولاً توسط خرس های قطبی شکار می شوند، اما در کانادا یک مورد دوستی عمیق بین این دو حیوان ثبت شده. آنها با هم بازی می کنند و حتی خرس غول پیکر قطبی مقداری از غذایش را با دوست کوچکش روباه قطبی شریک می شود.


برگرفته از:
کد:
http://list25.com/25-fascinating-little-known-facts-about-polar-bears/

ندا آریانیا /// 2014/12/29
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Am!r ، mehran ، AlirezA M ، P@RSA ، shervin ، سیروس پیرهادی ، aseman ، رزا ، رعنا ملکان ، soheil124
08-10-2019، 08:43 PM,
#2
RE: 25 حقیقت جالب کمتر شناخته شده درباره خرس های قطبی
عالی بود smiley-signs001
پاسخ




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان