امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
واقعیت؟ درخت nareepol دروغ یا دختر

درخت دختر Nareepol دروغ یا واقعیت؟!
11-02-2015، 12:53 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 11-02-2015، 01:04 PM، توسط Neda Ariania.)
#1
درخت دختر Nareepol دروغ یا واقعیت؟!
.
.

اخیراً تصاویری از درختی عجیب در دنیای وب و صفحات اجتماعی منتشر شده که Nareepol  نام دارد و ادعا می شود که بومی تایلند است. درختی شگفت انگیز که میوه هایی به شکل زنان دارد. خبر مشابه دیگری نیز وجود دارد که مربوط به رویش گیاهی با نام naarilatha است. گفته می شود که این گیاه در هیمالیا رشد می کند و تنها گل آن شکلی همانند زنان دارد. ادعا می شود که این گیاه در هر بیست سال فقط یکبار گل می دهد.


پیامی که از طریق وایبر و صفحات اجتماعی بین کاربران ایرانی هم منتشر شده:


درختی با میوه ای شبیه دختر


ناریپول نام درختی عجیب در تایلند است که میوه آن شبیه به یک دختر است.


[تصویر:  1423699056.jpg]


در زبان تایلندی ناری به معنای دختر یا زن و کلمه پول به معنای گیاه یا درخت است.
درخت ناریپول به خاطر این که ثمره اش کاملاً به اندام زنان شبیه است، مورد توجه اکثر گردش گران تایلندی قرار گرفته است و به اسم "درخت دختران" شهرت یافته است.


[تصویر:  1423707981.jpg]


اهالی روستایی که این درخت در آن قرار دارد این میوه را عجیب نمی دانند و معتقدند که دلیل شکل این میوه به یک افسانه برمی گردد.
آن ها معتقدند که دختری بی گناه در نقطه ای که این درخت رشد کرده، مظلومانه به قتل رسیده است اما بعدها بی گناهی دختر ثابت شده است.


[تصویر:  1423708735.jpg]


اهالی روستا عقیده دارند که میوه های این درخت به این دلیل شبیه یک زن است که به بی گناهی او شهادت می دهد.
شما می توانید این درخت را در استان پیچابون petchaboon  در 500 کلیومتری بانکوک ببینید.


[تصویر:  1423657319.jpg]


بنا به قانون تایلند، صدور این درخت و میوه اش به خارج از تایلند ممنوع است.


این دعاوی و تصاویر بطور قطع ریشه در حقیقت ندارند. هیچ مدرک معتبری دال بر وجود چنین گیاهانی وجود ندارد و تنها چند عکس است که همگی بخشی از یک عکاسی پیوسته بوده اند. بنابراین به نظر می رسد که کسی با ساخت تعدادی مجسمه و آویزان کردن آنها از شاخه های درختی معمولی و سپس گرفتن چند عکس از آن درخت، خواسته با دیگران شوخی کند.


بسیاری از مردم ظاهراً بر این باورند که درخت Nareepol  و میوه یا گل غیر محتمل آن واقعا وجود دارد و اگر چه آن را ندیده اند، اما آن را مقدس می دانند. اما در حقیقت ناریپول چیزی بیش از یک جعل و شوخی نیست. اگر چنین پدیده شگفت انگیزی به راستی حقیقت داشت، به شدت معروف می شد و رسانه های زیادی خبرش را تحت پوشش قرار می دادند و گزارش هایش در مدت کوتاهی به سرعت جهانی می شد. در آن صورت حتی گروه های علمی و مذهبی هم درخت را مورد بررسی قرار داده و یافته های خود را منتشر می کردند. حال آنکه تنها پیامی که از درخت منتشر شده، همین متنی است که در بالا مشاهده می کنید. تصاویری که در اختیارتان قرار داده شده، تنها تصاویری است که از درخت در دست است. اگر درخت واقعی بود، تصاویر بی شماری از آن گرفته و در تمام پایگاه ها منتشر می شد در حالیکه همه وبلاگها و وب سایت ها هم تنها همین چند عکس را بعنوان مدرک در اختیار دارند.


با توجه به پیام اولیه منتشر شده و اعلام محلی که درخت در آن قرار دارد، تا کنون باید محل مورد نظر به یکی از توریستی ترین مناطق تایلند تبدیل می شد حال آنکه در سایت های گردشگری، درخت بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری آن استان معرفی نشده است و حتی گزارشی هم از رشد گیاهی در هیمالیا و یا هر نقطه دیگر با مشخصات داده شده، نرسیده است.


پس این جز یک شوخی زننده نیست که از یک شخص ناشناس سر زده و با دقت به تصاویر حتی مشاهده می کنید که محل اتصال مجسمه ها به شاخه ها در زیر برگ ها پنهان مانده که احتمالاً برای پنهان کردن سیم یا ریسمانی بوده که با آن مجسمه ها به شاخه ها وصل شده اند. مجسمه ها آنقدر هم شکل هستند (غیر از حالت بازوها) که طبیعی به نظر نمی رسند. تمام میوه ها از نظر اندازه و رنگ یکسان هستند در حالیکه میوه های واقعی از نظر اندازه، رنگ و کیفیت با هم تفاوت دارند حتی اگر همگی متعلق به یک درخت باشند.


به هر حال، داستان درخت ناریپول و عکس میوه های آن سرگرم کننده است و این پیام تا زمانی که توسط دریافت کنندگان پیام جدی گرفته نشود، اساساً بی ضرر است.



برگرفته از:
کد:
http://www.hoax-slayer.com/nareepol-tree.shtml

ندا آریانیا /// 2015/02/11
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط behnam ، رزا ، AlirezA M ، P@RSA ، mehran ، shervin ، رعنا ملکان




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان