امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
lyuba لیوبا

لیوبا / Lyuba
10-02-2017، 08:40 PM,
#1
لیوبا / Lyuba
[تصویر:  1486821391.jpg]
لیوبا / Lyuba


لیوبا یک بچه ماموت پشمالوی ماده است که حدود 41 هزار و 800 سال پیش درگذشته است. در آن زمان او تنها 30 تا 35 روز از عمرش می گذشت. می توان گفت که لیوبا، بهترین و سالم ترین مومیایی ماموتی است که تا کنون در جهان کشف شده است.

لیوبا در سال 2007 توسط Yuri Khudi شکارچی و پرورش دهنده گوزن اهل  Nenets در شبه جزیره یامال روسیه کشف شد. یوری متوجه شد که لاشه یافت شده متعلق به یک ماموت است و پی برد که این اکتشاف بسیار مهم است. با این حال، وی از لمس لاشه خودداری کرد چرا که ننتسی ها بر این باور هستند که دست زدن به بقایای ماموت برای آنها بدیمن خواهد بود. پس تصمیم گرفت برای مشورت با یکی از دوستانش به شهر کوچکی در 150 مایلی محل اقامتش برود اما به هنگام بازگشت متوجه شدند که لاشه ماموت ناپدید شده است. ابتدا تصور بر این بود که سودجویان، لاشه را دزدیده اند. یوری و دوستش با یک اتومبیل برفی خودشان را به بندر نووی رساندند و دیدند که لاشه لیوبا در خارج یک فروشگاه محلی به نمایش گذاشته شده است و مشخص شد که صاحب فروشگاه، آن را از پسرعموی یوری خریداری کرده است. پسرعموی یوری، لاشه را از محل اصلیش دزدیده و در ازای دو اتومبیل برفی به صاحب مغازه فروخته بود. متأسفانه حین این اتفاقات، لاشه لیوبا دچار آسیب جزئی شده و سگ ها گوش راست و بخشی از دُم آن را جویده بودند. با این حال، باقی جسد، عمدتاً سالم بود. با کمک پلیس، یوری و دوستش لاشه بچه ماموت را اصلاح کردند و سرانجام لیوبا بوسیله هلیکوپتر به موزه Shemanovsky در سالخارد انتقال داده شد. برای قدردانی از زحمات یوری، نام لیوبا را از نام همسر وی لیوبوف  Lyubov به معنی عشق Love  گرفتند.

این بچه ماموت، 50 کیلوگرم وزن دارد. بلندی قامتش به 85 سانتی متر می رسد و طول بدنش از خرطوم تا دُم 130 سانتی متر است. می توان گفت هم اندازه یک سگ درشت جثه است. بررسی دندان ها نشان می دهد که این بچه ماموت در بهار و پس از یک دوره بارداری مشابه فیل های امروزی، متولد شده است.

بدن لیوبا در زمانی که کشف شد به خوبی حفظ شده بود. چشم ها و خرطوم دست نخورده بودند و مقداری خز هنوز بر روی بدن باقی بود. در حال حاضر، اندام و پوست لیوبا در بهترین و عالی ترین شرایط هستند. محققان بر این باورند که او بر اثر فرو رفتن در گل بستر رودخانه، خفه شده است. آنها حتی توانستند شیر مادر را در معده لیوبا شناسایی کنند.


برگرفته از:

کد:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lyuba

ندا آریانیا /// 2017/02/10
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان