امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
thraupis blue tanager آبی خاکستری grey episcopus تاناگر

تاناگر آبی خاکستری / Blue-grey Tanager / Thraupis episcopus
30-10-2013، 10:50 AM,
#1
تاناگر آبی خاکستری / Blue-grey Tanager / Thraupis episcopus
نام علمی: Thraupis episcopus

اسامی عمومی: Blue-grey Tanager ( تاناگر آبی خاکستری )

در " ترینیداد و توباگو Trinidad and Tobago " این پرنده را " بلوجین ( جین آبی ) Blue Jean " می نامند.

خانواده: Thraupidae

[تصویر:  1383132434.jpg]
تاناگر آبی خاکستری / Blue-grey Tanager / Thraupis episcopus


زیستگاه اصلی : از پرندگان آوازخوان آمریکای جنوبی است که به خانواده تاناگرها تعلق دارد.

وضعیت بدنی: بالغین روی سر و زیر بدنشان به رنگ آبی روشن است اما پرهای روی بدنشان از آبی تیره تری برخوردار است. در کل می توان طیف های متنوعی از رنگ آبی را در پرهای این پرنده و در قسمت های مختلف بدنش مشاهده کرد. منقارش کوتاه و کلفت است. هر دو جنس نر و ماده به لحاظ ظاهری به یکدیگر شبیه اند اما پرهای نابالغین بسیار کمرنگ تر است.

وزن: حدود 35 گرم

طول بدن: 16.5 تا 18 سانتیمتر

وضعیت زندگی: این گونه پراکندگی فراوانی دارد و هم با محیط های خشک و هم مرطوب سازگار است و در مناطق مرطوب و خشک سرزمین های پست ساحلی و ارتفاعات بیش از 2200 متر به راحتی زندگی می کند. در سراسر سال پیوند جفت ها برقرار است و هر دو پرنده با یکدیگر یا در گروه های کوچک، به جستجوی غذا می پردازند. لانه استکان شکل خود را در مکان های مختلفی همچون بلندای یک درخت، درون یک بوته کوتاه، انباری رو باز یا لانه متروک پرنده ای دیگر می سازند. لانه شان از ریشه های کوچک گیاهان، الیاف گیاهی، خزه و علف های متراکم ساخته می شود و با تار عنکبوت احاطه می گردد. همچنین ممکن است لانه تاناگرهای دیگر را تصاحب کنند و همانند تخم های خود، روی تخم های آنها نیز بخوابند.

شکار و تغذیه: عادت دارند درختان را برای یافتن دانه گیاهان و میوه هایی مانند انجیرهای وحشی و انواع موز جستجو کنند. آنها حشرات را نیز از روی درختان یا در حال پرواز شکار می کنند و می خورند.

تولید مثل: تاناگر آبی خاکستری ماده، معمولا" تا 3 تخم می گذارد و خود نیز 13 یا 14 روز روی آنها می خوابد. هر دو پرنده به جوجه ها غذا می دهند. جوجه ها 17 تا 20 روز پس از تولد، آشیانه را ترک می کنند. پرنده ماده هر سال دست کم 2 بار تخم گذاری می کند.



برگرفته از:

کد:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue-gray_Tanager
The Encyclopedia of Animals به کوشش علی فاطمیان

ندا آریانیا / Friday 3 July 2009
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان