امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
palaemonetes sp glass shrimp ای شیشه میگوی

میگوی شیشه ای / .Glass Shrimp / Palaemonetes sp
11-11-2013، 08:14 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 27-06-2015، 10:13 AM، توسط Neda Ariania.)
#1
میگوی شیشه ای / .Glass Shrimp / Palaemonetes sp
نام علمی: Paleomonetes sp

اسامی عمومی: American freshwater glass shrimp ( میگوی شیشه ای )

American freshwater ghost Shrimp - American freshwater grass shrimp

خانواده: Palaemonidae

[تصویر:  1384171013.jpg]
میگوی شیشه ای / .Glass Shrimp / Palaemonetes sp


زیستگاه اصلی: حوزه رودخانه آمازون ، آمریکای جنوبی

وضعیت بدنی: بدن میگوهای شیشه ای، شفاف است و خال هایی نارنجی تا زرد، بر بخش مرکزی دمشان دیده می شود. بدنشان بند بند است و ده پا دارند. 4 پای اول، دارای چنگال های کوچکی هستند که به میگو در غذا خوردن کمک می کنند. میگوهای شیشه ای، حقیقتاً سخت پوستانی کوچک هستند.

حداکثر اندازه: 5 سانتیمتر

تشخیص جنسیت: چندان قابل تشخیص نیست.

وضعیت زندگی: بهترین تمیزکننده ها محسوب می شوند. آنها نظافت چیانی ارزان و موثر هستند که همواره، تمام گوشه کنارهای تانک شما را در جستجوی هر نوع ذره غذایی برجای مانده، می کاوند. بدن شفاف و خصلت جستجوگر آنها که هر لحظه و مداوم در کنکاش برای یافتن غذا هستند، باعث شده میگوهای روح، به جانورانی جالب توجه برای معرفی به تانک های آب شیرین مبدل گردند. در عین حال، از آنها برای تغذیه برخی از ماهی های آب شور یا ماهی های آب شیرین نیز استفاده می کنند.

تغذیه: همه چیز خوار هستند. از جلبک ها، ریزه ها و باقیمانده های غذایی تغذبه می نمایند. اگر تصور می کنید که این مقدار غذا در دسترسشان قرار نمی گیرد، از غذای ماهی ( پولکی ، قرص های غذایی و ... ) بعنوان مکمل برایشان استفاده کنید.

رفتار: صلح جو هستند.

سازگاری: با ماهی های کوچک و صلح جو نگهداریشان کنید تا از طرف آنها، تهدیدی برای میگوها وجود نداشته باشد و نتوانند به آنها صدمه بزنند یا آنها را بخورند. گاهی ممکن است این میگوها، بچه ماهی ها را بخورند. همچنین اگر جایشان کوچک یا تعدادشان زیاد باشد، ممکن است با هم مبارزه کنند.

سطح مراقبت: آسان

حداقل حجم تانک: 37 لیتر

دکور تانک: تانک این میگوها باید به خوبی دکور شده باشد.

اسیدیته آب: 6.5 تا 8 PH

درجه حرارت: بین 72 تا 84 درجه فارنهایت / 22 تا 28 درجه سانتیگراد

تولید مثل: اگر تعدادشان زیاد باشد، در آکواریوم، تکثیر می شوند. ماده ها، تخم ها را حمل می کنند و شما می توانید در این حالت، دانه های سبز ریزی را در زیر دمشان ببینید. اگر تمایل دارید بچه میگوها را بزرگ کنید، میگوی حامل تخم را به تانک دیگری منتقل نمایید و تا باز شدن تخم ها صبر کنید. در این زمان، میگوی ماده را به تانک اصلی - تانکی که قبلاً در آن بوده – بازگردانید و بچه میگوهای تازه به دنیا آمده را با آرتمیا، برخی غذاهای منجمد یا خشک مخصوص لاروها یا غذاهای مایع، تغذیه نمایید.

طول عمر: 2 سال



برگرفته از:

کد:
http://www.petshrimp.com/amazonglassshrimp.php
http://www.petshrimp.com/glassshrimp.php
http://aqualandpetsplus.com/Live%20Food,%20Ghost%20Shrimp.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Palaemonetes
http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+2190+1468&pcatid=1468
http://www.fishlore.com/profile-ghostshrimp.htm

ندا آیانیا / Sunday 16 March 2008
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط farhad-2007 ، Am!r ، B@B@K ، behnam ، wrongturn
11-11-2013، 08:19 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 27-06-2015، 10:26 AM، توسط Neda Ariania.)
#2
تکثیر میگوی شیشه ای آب شیرین
[تصویر:  1384236331.jpg]


تکثیر میگوی شیشه ای آب شیرین


میگوهای شیشه ای تحت جنس Palaemonetes ، صد در صد میگوهای آب شیرین هستند و تمامی مراحل رشدشان از دوره لاروی تا بلوغ به طور کامل در آب های شیرین اتفاق می افتد.
اگر شرایط نگهداری از میگوهای شیشه ای در تانک و اسارت، مناسب باشد، آنها می توانند به خوبی میگوهای آزاد تکثیر شوند.
در یک تانک 35 لیتری، شما می توانید در نهایت، دست به پرورش حدود 25 میگوی شیشه ای بزنید اما اگر می خواهید صدها میگوی شیشه ای داشته باشید بهتر است تانکی با حجم حدود 200 لیتر یا حتی بزرگتر برایشان فراهم نمایید. کار تکثیر میگوهای شیشه ای در تانک های بزرگتر به مراتب راحت تر است. میگوهای شیشه ای بسیار فعال هستند و در زمان پوست اندازی نیاز مبرمی به مخفیگاه خواهند داشت تا بتوانند پنهان شوند.


[تصویر:  1384157674.jpg]
میگوی ماده در حال حمل تخم


هر نوع ماهی یا فیلتری را از تانک تکثیر میگوهای شیشه ای خارج کنید:
هر ماهی در هر اندازه ای می تواند بچه میگوهای شیشه ای را شکار کند. همچنین فیلترهای خارجی (اکسترنال) و داخلی (اینترنال) را باید از تانک بچه میگوها خارج کرد چرا که بچه میگوها با عمل مکش آب به داخل فیلترها کشیده شده و خواهند مرد.

پمپ هوا را به تانک بچه میگوها اضافه کنید:
در تانکهای تکثیر، از پمپ های هوای داخلی که آب را به بیرون رانده و پمپ می کنند، استفاده نکنید. برای این منظور از پمپ های هوای خارجی (اکسترنال) که صرفاً هوا را به بیرون می رانند، استفاده کنید. شما می توانید یک سنگ هوا هم به سر شلنگی که وصل به پمپ هواست، بزنید. به این وسیله، جریان هوا بصورت حباب های ریزی در آب منتشر خواهد شد.

مطمئن شوید که بستر انتخابی شما به میگوها آسیبی نمی رساند:
شن، ماسه، گلوله های شیشه ای یا حتی صخره ای که در تانک قرار می گیرد، نباید به گونه ای باشد که به بدن میگوی شیشه ای آسیب برساند.

تانک را از گیاه پُر کنید:
استفاده از گیاهان مصنوعی یا طبیعی در تانک تکثیر میگوها، باعث می شود که آنها به فضاهایی زیادی برای زندگی دست پیدا کنند. میگوهای شیشه ای به گیاهان شناور بر سطح آب، علاقه زیادی دارند. آنها بیشتر اوقاتشان را روی همین گیاهان شناور سپری می کنند و روی این سطوح شناور به استراحت می پردازند (بخصوص در زمانی که اکسیژن آب به هر دلیلی پایین باشد.)

تانک را دکور کنید:
از دکورهای مطمئنی که برای تانک ماهی ها ساخته شده اند، برای تزیین تانک بچه میگوها استفاده کنید. می توانید از صدفهای آب شور، تنه های چوبی، اشیای دکوری پلاستیکی و حتی دکورهای شناور استفاده نمایید بخصوص که اگر این اشیای دکوری، امکان شناوری در آب را داشته باشند، بیشتر مورد علاقه میگوها هستند.

میگوی شیشه ای تان را به تانک معرفی کنید:
حالا که تانک تکثیر آماده شده، زمان آن فرا رسیده تا میگوی شیشه ای خود را به تانک جدیدش معرفی کنید. اگر امکان دارد، تمام گروه را به تانکتان وارد کنید اما دقت کنید که حتماً یک زوج مولد در بین آنها وجود داشته باشد. بسیار ایده آل است اگر شما بتوانید یک میگوی ماده در حال حمل تخم را در بین گروه پیدا کنید. این یعنی شما خیلی زودتر از چیزی که فکر می کردید، شاهد حضور بچه میگوها در تانک تکثیر خواهید بود.


[تصویر:  1384175280.jpg]
میگوی شیشه ای


به تانک میگوها، حلزون اضافه کنید:
حلزون ها، غذاها و جلبک های مصرف نشده توسط میگوها را خواهند خورد. برای تانک های کوچک از حلزون های کوچک مثل حلزون های شاخ قوچی استفاده کنید و حلزون های بزرگتر مثل حلزون های سیب و اسرار آمیز را در تانک های بزرگتر قرار دهید. حلزون های سیب و اسرار آمیز، infusoria (نمرویانی که در آب سبز هم هستند و برای تغذیه لاروها مفیدند) تولید می کنند که بچه میگوها آنها را می خورند.

آنها را به خوبی تغذیه کنید:
به میگوهای شیشه ای خود یک یا دو بار در روز غذا بدهید. آنها همه چیزخوارند و هم غذاهای گیاهی و هم غیر گیاهی می خورند.

آنها را به حال خودشان بگذارید:
لاروها یا بچه میگوهای جوان را از تانک خارج نکنید. میگوهای بالغ، بچه ها را نمی خورند. آنها تمام طول زندگیشان را بدون هیچ مشکلی با هم سپری می کنند.

میگوهای دیگر:
میگوهای دیگر به میگوی شیشه ای آسیبی نمی رسانند. از طرفی شما نمی توانید گونه های دیگر را با میگوی شیشه ای جفت بزنید چرا که ایجاد هیبرید از میگوی شیشه ای با سایر گونه های میگوهای آکواریومی، ممکن نیست.


[تصویر:  1384195206.jpg]
میگوهای شیشه ای


دلایل شکست:
مهمترین دلایلی که باعث عدم موفقیت پروژه شده و افرادی را که قصد تکثیر میگوی شیشه ای داشته اند با شکست مواجه کرده است، اینها هستند:
آب آلوده که کیفیتش پایین تر از حد مطلوب بوده است.
غذا دهی بیشتر یا کمتر از اندازه
وجود فیلتر در تانک
وجود پمپ های داخلی
وجود ماهی در تانک تکثیر
نداشتن مخفیگاه کافی در تانک



برگرفته از:

کد:
http://www.ehow.com/how_4719868_breed-freshwater-ghost-shrimp.html
photo 2: seriouslyfish.com

ندا آریانیا / Friday 1 October 2010
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط farhad-2007 ، Am!r ، B@B@K ، wrongturn
11-11-2013، 08:33 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 04-09-2019، 10:20 PM، توسط Neda Ariania.)
#3
میگوهای شیشه ای تحت جنس Palaemonetes
میگوی شیشه ای که در پروفایل این تاپیک معرفی شده، تنها یکی از چندین گونه میگوی شیشه ای تحت جنس Palaemonetes است که متعلق به آبهای شیرین می باشد.

در این پست، به اسامی علمی و عمومی برخی دیگر از انواع میگوهای شیشه ای تحت جنس Palaemonetes اشاره می کنیم که گروهی از آنها به آب های شیرین تعلق دارند و گروهی هم متعلق به آب های لب شور هستند.

توجه داشته باشید که در کل، میگوهای تحت جنس Palaemonetes را با نام های عمومی میگوی شیشه ای، میگوی روح، میگوی علفی و ... می شناسند و معروف ترین های آنها در فروشگاه های حیوانات خانگی عرضه می شوند.

در این بین، برخی میگوهای تحت جنس Macrobrachium هم بخاطر بدن شیشه ای شان و شباهت بی اندازه شان به میگوهای شیشه ای، با این نام ها شناخته می شوند. این میگوها اغلب دارای بازوانی بلند هستند، به همین دلیل به میگوهای بازوبلند long arm shrimps یا میگوهای شکارچی prawns معروف شده اند که در آینده به معرفی آنها هم خواهیم پرداخت.

تمامی این میگوها، به کمترین مقدار مس، نیکل، روی یا سرب، حساسیت بالایی دارند و نباید آب تانکشان، به این مواد آلوده گردد.
Palaemonetes pugio Daggerblade grass shrimp
[تصویر:  1384149154.jpg] 
 
Palaemonetes paludosus Eastern grass shrimp, Riverine grass shrimp, Florida ghost shrimp, Guinea floating shrimp, Ivory shrimp, Palenque floating shrimp, Paraguay ghost shrimp
 
[تصویر:  1384235264.jpg]
photo: shrimpfanatics.com

Palaemonetes vulgaris Common shore shrimp, Common prawn, Common American prawn, Grass shrimp, Common grass shrimp, Marsh shrimp, Marsh grass shrimp
 
[تصویر:  1384148359.jpg]
photo: dnr.sc.gov
Palaemonetes kadiakensis Mississippi grass shrimp
[تصویر:  1384173857.jpg]
Paleemonetes varians Common ditch shrimp, Atlantic ditch shrimp
[تصویر:  1384157428.jpg]
photo:  tintorero-wwwartesdepesca.blogspot.com
Palaemonetes argentinus
[تصویر:  1384233669.jpg]
photo:  tintorero-wwwartesdepesca.blogspot.com
Palaemonetes ivonicus Amazon glass shrimp
[تصویر:  1384167684.jpg]
photo: wirbellose.de
Palaemonetes africanus
Palaemonetes antennarius Pond shrimp
[تصویر:  1384209405.jpg]
Palaemonetes antrorum Balcones cave shrimp, Texas cave shrimp
[تصویر:  1384229486.jpg]
photo: anotheca.com
Palaemonetes atrinubes
Palaemonetes australis
Palaemonetes carolinus
Palaemonetes carteri
Palaemonetes cubensis, Palaemonetes pandaliformis American grass shrimp, Potitinga prawn
Palaemonetes cummingi Squirrel chimney cave shrimp
Palaemonetes elegans Rockpool prawn
[تصویر:  1384161656.jpg]
Palaemonetes exilipes
Palaemonetes hiltoni Hilton shrimp
[تصویر:  1384220475.jpg]
Palaemonetes hobbsi
Palaemonetes intermedius Brackish grass shrimp
Palaemonetes lindsayi
Palaemonetes mercedae
Palaemonetes mexicanus
Palaemonetes octaviae
Palaemonetes sinensis Chinese grass shrimp
[تصویر:  1384175477.jpg]

Palaemonetes suttkusi
Palaemonetes texanus Texas river shrimp
Palaemonetes tonkinensis Tonkin grass shrimp
Palaemonetes zariquieyi Ebro shrimp
[تصویر:  1384220593.jpg]




[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط farhad-2007 ، Am!r ، B@B@K ، behnam ، wrongturn


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  میگوی کوتوله سری لانکا / Sri Lanka Dwarf Shrimp / Caridina simoni behnam 1 3,992 29-08-2016، 01:08 PM
آخرین ارسال: behnam
  میگوی نینجا / Ninja Shrimp / Caridina serratirostris behnam 0 3,150 19-06-2014، 03:40 PM
آخرین ارسال: behnam
  میگوی توری سبز / Green Lace Shrimp / Atyoida pilipes behnam 0 3,698 19-06-2014، 03:12 PM
آخرین ارسال: behnam
  میگوی خون آشام / Vampire Shrimp / Atya gabonensis behnam 0 3,457 19-06-2014، 02:54 PM
آخرین ارسال: behnam
  میگوی شبح / Ghost shrimp / Macrobrachium lanchesteri behnam 1 4,382 28-05-2014، 11:06 PM
آخرین ارسال: behnam
  میگوی آمانو / Amano Shrimp / Caridina multidentata Neda Ariania 1 5,233 11-11-2013، 09:23 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  میگوی رودولف / Rudolph Shrimp / Caridina gracilirostris Neda Ariania 1 4,624 11-11-2013، 09:11 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  میگوی ببری / Tiger Shrimp / Caridina cantonensis var. Tiger Neda Ariania 1 5,763 11-11-2013، 09:00 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  میگوی ببری ماتانو / Matano Tiger Shrimp / Caridina holthuisi Neda Ariania 1 4,946 11-11-2013، 08:44 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  میگوی سنگاپوری / Singapore Shrimp / Atyopsis mollucensis Neda Ariania 0 4,003 11-11-2013، 07:47 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان