امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
نام با cuttlefish pharaoh فرعون sepia مرکبی pharaonis ماهی

ماهی مرکبی با نام فرعون / Pharaoh Cuttlefish / Sepia pharaonis
06-02-2014، 01:55 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 08-02-2014، 08:59 AM، توسط Neda Ariania.)
#6
RE: ماهی مرکبی با نام فرعون / Pharaoh Cuttlefish / Sepia pharaonis
اعماق دریا همیشه تاریک است؛ بخصوص شب ها که نور ماه هم به آنجا نمی رسد. با اینکه بیشتر عکاسان یا پژوهشگران روز را برای غواصی در زیر آب های خلیج فارس انتخاب می کنند اما همیشه چراغ های مخصوصی به همراه می برند تا بتوانند در تاریکی اعماق دریا، جانوران یا گیاهان را رصد کنند. اما در همین تاریکی شب، موجوداتی از مخفیگاه خود بیرون می آیند که به دنبال غذا هستند و یکی از آنها سپیا فاراعونیس است.

این جانور از تاریکی نمی ترسد و همیشه با خود چراغی به همراه دارد. او در اعماق دریا و در دل تاریکی، ناگهان چراغ بدن خود را روشن می کند. نور تابانی که از بدن این جانور به بیرون می تابد، برخی از جانوران دریایی را مسخ می کند و به سمت خود جذب می کند و فرصت خوبی را در اختیار سپیا فاراعونیس می گذارد تا غذایش را به راحتی انتخاب کند.

اما نور بدن این فرعون آبزی از کجا می آید؟ چراغ قوه درون بدن این جانور، از ترکیبات شیمیایی تابانی به نام < لوسیفرین > تولید می شود که در قسمت های مختلف پوست و دور چشم های بیشتر ماهیان مرکب وجود دارد.

این موجودات دارای لوله های نقره ای رنگ بسیار زیبایی هستند که از مقداری پروتئین ناشناخته تشکیل شده اند. دانشمندان این پروتئین مخصوص را < منعکس کننده > می نامند. اما نور بدن این جانور فقط برای شکار نیست؛ بسیاری از ماهی هایی که دشمن او هستند، با دیدن این نور فرار می کنند تا جان سپیا فاراعونیس در امان بماند. یکی دیگر از کاربردهای نور بدن این جانور، هنگام تولید مثل است که برای جذب جنس مخالف به سوی خود، بدنش را روشن می کند.


ادامه دارد...
[تصویر:  1391440243.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، P@RSA ، AlirezA M ، mehran ، shahab24


پیام‌های داخل این موضوع
RE: ماهی مرکبی با نام فرعون / Pharaoh Cuttlefish / Sepia pharaonis - توسط shervin - 06-02-2014، 01:55 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان