امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
باشند زندگی تری داشته به حیواناتمان طولانی کنیم کمک تا

به حیواناتمان کمک کنیم تا زندگی طولانی تری داشته باشند
05-01-2014، 09:50 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 05-01-2014، 01:16 PM، توسط Neda Ariania.)
#1
به حیواناتمان کمک کنیم تا زندگی طولانی تری داشته باشند
5 راه برای کمک به عمر طولانی تر حیوان خانگیتان



[تصویر:  1388986903.jpg]
به حیواناتمان کمک کنیم تا زندگی طولانی تری داشته باشند



بی شک همه ما دوست داریم حیوانات خانگیمان عمری طولانی داشته باشند و زندگیشان را در سلامت بگذرانند. ما هر کاری می کنیم تا سگ ها و گربه هایمان در طولانی ترین مدت ممکن با ما بمانند. 5 کار هست که با انجام آنها، حیوانات شما در سلامت و صحت و امنیت و شادی می توانند مدت بیشتری را در کنار شما زندگی کنند:


دوستان خزدارتان را در خانه نگهدارید.

بودن آنها در خانه یا در محوطه داخلی باعث می شود که از هر خطری مصون بمانند. به این روش، گربه ها از بیماری های عفونی یا گوارشی حفظ می شوند؛ گیاهان سمی یا خطرناک را بو نمی کنند یا اشیای خطرناک را به دهان نمی برند، با گربه های دیگر نمی جنگند، با سگ ها، حیوانات وحشی یا انسان های بدجنس مواجه نمی شوند و ماشین های پر سرعت، آنها را به زیر نمی گیرند.

همچنین زمانی که پیر شوند، دیگر قادر نخواهند بود تعادل دمای بدنشان را حفظ کنند و این امر باعث می شود تا در صورت ماندن طولانی در خارج از خانه، دچار بیماری شوند.

سگ ها هم بهتر هست که در حیاط منزل پیاده روی کنند.

درباره گربه ها بهتر هست که حتی دستشویی خود را در منزل در جای مشخص شده انجام دهند چرا که به این روش، می توان حتی از طریق بررسی دفعیاتشان، سلامتشان را تحت کنترل داشت.

سعی کنید جایگاهی در کنار پنجره برای گربه خود درست کنید تا بتواند از پشت پنجره، پرنده ها را تماشا کند.


مراقب وزن آنها باشید.

چاقی در گربه ها و سگ های خانگی باعث بروز مشکلاتی برای سلامتیشان می شود و آنها را درست بمانند انسا ن ها دچار فشار خون بالا، مشکلات تنفسی، دیابت و درد و ورم مفاصل می کند. شاید سخت باشد که برای یک حیوان خانگی هیکلمند، رژیم غذایی تدارک دید اما اگر اینکار را نکنید، طول عمرش کاهش خواهد یافت.

از دامپزشکتان کمک بگیرید تا رژیم غذایی آنها را تغییر دهد.

شما می توانید برای گربه خود اسباب بازی های تازه تهیه کنید تا بازی با آنها، او را وادار به فعالیت بیشتر بدنی کند. سگ ها را هم باید وادار کرد که بیشتر و در ساعات طولانی تری پیاده روی کنند.

اما حیوانات خانگی که سنشان بالا رفته، بطور طبیعی کمی اضافه وزن پیدا خواهند کرد. در این زمان باید غذای آنها را تغییر دهید. غذای آنها باید از غذای معمولی به غذای فرموله شده و قاعده مند تغییر پیدا کند. در این زمان باید پروتئین غذای آنها زیاد و چربی اش کم باشد. برای سگ ها هم می توان از مکمل های غذایی بهره برد. دراینباره با دامپزشکتان مشورت کنید.


حیوانات خانگیتان را برای ویزیت نزد دامپزشک ببرید.

حیوانات شما نمی توانند به شما بگویند که دقیقاً از نظر سلامتی و بدنی در چه وضعیتی هستند اما دکترشان می تواند حتی با نگاه به چشمان آنها، شما را از حالشان با خبر کند. بخصوص وقتی که سن حیوان خانگی شما بالا رفت، سعی کنید هر شش ماه یکبار او را برای ویزیت نزد دکترش ببرید. در این حالت، برخی بیماری ها حتی در نقطه شروعشان شناخته و دوره درمانشان آغاز می شود. با اینکار شما به عمر طولانی تر حیوانتان کمک کرده اید.


سلامت دندان ها در اولویت است.

مهم ترین چیز این است که از سلامت دندان های حیوان خانگیتان مطمئن باشید. بسیاری از باکتری ها از طریق لثه و دندان به بدن آنها رخنه می کنند و بیماری های خطرناک و جدی را بوجود می آورند. شاید به نظرتان مسخره بیاید که دندان های حیوانتان را مسواک بزنید و البته این از نظر حیوان شما حتی مسخره تر است اما اگر این کار به عمر طولانی تر حیوان شما کمک کند، از میزان مضحک بودنش کاسته می شود. هفته ای یک بار، دندان ها و لثه های حیوانتان را بررسی کنید. مراقب بی حالی، تنفس بد، بی اشتهایی و کمبود وزنش نیز باشید. اگر احساس کردید که در غذا خوردن به دلیل درد دهان یا دندان مشکل دارد، با دامپزشکتان تماس بگیرید. همچنین از مسواک مخصوص حیوانات برای مسواک زدن دندانهایش استفاده کنید. دندان های خراب، عمر یک سگ خانگی را 2 تا 4 سال کاهش می دهد.


حیوانات خانگیتان را عقیم کنید.

این کار فقط برای جلوگیری از ازدیادشان نیست. با اینکار آنها از انواع سرطان های ناحیه تناسلی ایمن می شوند. همچنین سگ ها و گربه های عقیم، عمر طولانی تری نسبت به غیر عقیم ها دارند اگر چه علت آن مشخص نشده است. همه ما بچه گربه ها یا توله سگ های بامزه را دوست داریم اما بهتر هست که حیوانات خانگیتان را عقیم کنید.



برگرفته از:

کد:
http://shine.yahoo.com/pets/5-ways-to-help-your-pet-live-longer.html

ندا آریانیا / Sunday 13 November 2011
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط absotbapobona


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خوشا بحال کسی که زندگیش چون زندگی "سگ" باشد Neda Ariania 0 4,121 05-01-2014، 09:51 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان