امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
خانگی شاد راز های گربه زیستن 5

5 راز شاد زیستن گربه های خانگی
07-01-2014، 09:19 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 07-01-2014، 09:19 AM، توسط Neda Ariania.)
#1
5 راز شاد زیستن گربه های خانگی
5 راز شاد زیستن گربه های خانگی


[تصویر:  1389148463.jpg]
چکار کنیم گربه های خانگیمان شاد و بانشاط زندگی کنند؟



به هیچ وجه نباید برای خوشحال کردن گربه خانگی تان، درب خانه را برویش باز کنید چرا که با اینکار مخاطرات بیرون را به او هدیه داده اید. با کمی توجه و دقت، حتی در خانه هم می توانید امکاناتی را فراهم سازید که هم امنیت و هم نشاظ را برایش به ارمغان بیاورد.


1. عمودی فکر کنید

گربه ها به صعود کردن علاقه زیادی دارند. شما می توانید برای این منظور، اسباب بازی ها و وسایلی را برای گربه خود تهیه کنید یا خودتان آنها را بسازید و در اختیارش قرار دهید تا بتواند از آنها آویزان شود، بالا برود، پایین بیاید و ...
بخصوص اگر در خانه سگ هم داشته باشید، گربه ها به این مکان های بلند علاقه بیشتری نشان می دهند. هیچ چیزی یک گربه را بیشتر از این خوشحال نمی کند که بر بلندی بایستد و از بالا به سگی که در آن پایین ایستاده است، نگاه کند.


2. اسباب بازی برایش تهیه کنید

گربه ای که اسباب بازی های بیشتری داشته باشد، برنده است. گربه های خانگی نیاز اساسی به اسباب بازی دارند.

اسباب بازی هایی برای تعقیب کردن
اسباب بازی هایی برای پنهان کردن
اسباب بازی هایی برای بازی های دو نفره

و ...

فراموش نکنید که برخی از این اسباب بازی ها معطر به عطر گیاهان عطری باشند. (اسباب بازی هایی در پت شاپ ها عرضه می شوند که عطر نعناء یا گیاهان مشابه دارند) البته همه گربه ها از عطر این اسباب بازی ها لذت نمی برند اما آنهایی که چنین عطری را دوست دارند، از بازی با این اسباب بازی ها بسیار لذت خواهند برد.

شما می توانید روی وسایلی که برای صعود گربه خود تدارک دیده اید یا روی تخته ناخن هایش هم کمی عطر گیاهی بمالید. قطعاً لذت خواهد برد.

بازی های دو نفره هم برای انسان ها و هم برای حیوانات بسیار جذاب هستند. مثلا می توانید نور چراغ قوه را روی زمین و سطوح بچرخانید و گربه خود را تشویق کنید که نقطه نورانی روی سطوح را بگیرد یا با لیزرافشان این کار را انجام دهید اما دقت کنید که نور را در چشم گربه خود نتابانید.


3. مناظر جدیدی برایش در نظر بگیرید

مهم نیست که خانه شما چه اندازه ای دارد، مهم این است که گربه شما ظرف چند روز با تمام مناظر و صداهای اطرافش آشنایی پیدا خواهد کرد.
کمپانی هایی هستند که dvd دی وی دی هایی مخصوص گربه ها ارائه می کنند. یکی از این ویدئوها را تهیه کنید. گربه شما از دیدن تصاویر جذاب گربه سانان که با صدای آنها میکس شده است، لذت خواهد برد. البته در کنار این تصاویر، عکس هایی هم از پرندگان و جوندگان به نمایش در میآید.


4. سبز باشید

گربه ها علاقه زیادی به جویدن گیاهان دارند. لیستی از گیاهانی تهیه کنید که نباید در خانه ای که گربه در آن حضور دارد، نگهداری شوند. این گیاهان به شدت سمی و خطرناک هستند.
پس از آنکه گیاهان مضر را از دسترس گربه خود دور کردید، سایر گیاهانی را که به عنوان گیاه آپارتمانی در منزل نگهداری می کنید، از سقف آویزان نمایید تا از دسترس گربه شما دور بمانند.
اما گلدان هایی که نمی توان از سقف آویزان کرد... سطح خاک این گلدان ها را برای اینکه گربه در آنها حفاری نکند با لایه ای از سنگ های ناهموار بپوشانید.

در نهایت می توانید تعدادی گلدان از گیاهان در دسترس مثل علف و چمن در خانه برای گربه خود داشته باشید.


5. برای گربه خود وقت بگذارید

صدالبته یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای گربه خانگی خود انجام دهید این است که برایش وقت بگذارید و زمانی را با او بگذرانید. با او بازی کنید. به وضعیت ظاهرش برسید و ...

گربه شما، شما را دوست دارد و دوست دارد زمانی را با شما بگذراند.

نگهداری گربه در خانه یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از زندگی طولانی همراه با سلامتی اوست. اما این زندگی به شادی نیاز دارد. با رعایت نکات ذکر شده، این شادی و نشاط را به گربه خود هدیه دهید. وقت زیادی از شما نمی گیرد پس شروع کنید. گربه شما از شما سپاسگزار خواهد بود.



برگرفته از:
کد:
http://shine.yahoo.com/pets/5-secrets-supremely-happy-indoor-cats-153400312.html

ندا آریانیا / Thursday 19 January 2012
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  چگونه گربه ام را از پیشخوان آشپزخانه دور نگهدارم؟ Neda Ariania 0 3,685 18-01-2014، 11:01 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان