امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
فدراسیون متناقض اظهارات فوتبال مسئولان

اظهارات متناقض مسئولان فدراسیون فوتبال
15-01-2014، 11:47 PM,
#1
اظهارات متناقض مسئولان فدراسیون فوتبال
اظهارات متناقض مسئولان فدراسیون فوتبال؛
رئیس فدراسیون: نماد یوزپلنگ روی پیراهن می‌آید / دبیرکل فدراسیون: نماد یوزپلنگ روی پیراهن نمی‌آید!

سبزپرس – گروه محیط طبیعی: در حالی که در هفته گذشته دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود «درج نماد یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی بر خلاف آیین نامه فیفا است» دو روز قبل رئیس این فدراسیون از رونمایی پیراهن تیم ملی با نماد یوزپلنگ در بهمن ماه خبر می‌دهد.

به گزارش سبزپرس، دوشنبه هفته گذشته بود که «مهدی محمد نبی» دبیر فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خطاب به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد بر اساس آیین نامه رسمی فیفا، درج نماد و نشان دیگری به غیر از نشان فدراسیون فوتبال و حامی مالی تیم روی پیراهن بازیکنان فوتبال ممنوع است.
محمد نبی در این نامه به صراحت درج نماد یوزپلنگ روی پیراهن بازیکنان تیم ملی را منتفی اعلام کرده بود.
با این حال، به فاصله یک هفته، اینبار محمد کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و از رونمایی پیراهن تیم ملی با نماد یوزپلنگ در 22 بهمن ماه خبر داد.
کفاشیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در باره مخالفت های انجام شده با چاپ تصویر یوزپلنگ ایرانی بر روی لباس ملی پوشان، افزود: بر عکس اخبار منتشره شده، تا کنون هیچ مخالفتی با این موضوع صورت نگرفته است. این نماد بر روی لباس ملی پوشان چاپ می شود و در روز 22 بهمن از لباس آنان نیز رونمایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: ما این لباس را به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) فرستادیم و آنان نیز آن را تایید خواهند کرد.
سخنان کفاشیان در حالی است که «هومن جوکار» مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی روز شنبه گفته بود: فیفا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران با چاپ لوگوی یوزپلنگ ایرانی بر روی لباس بازیکنان تیم ملی در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل به دلیل تعارض با قوانین این سازمان مخالفت کرده است.
اظهارات جوکار نیز در پی نامه رسمی فدراسیون فوتبال، با امضای مهدی محمد نبی مبنی بر مخالفت فیفا با درج نماد یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی صورت گرفته است.
با این حال، نبی تنها مسئول فدراسیون فوتبال نبود که از مخالفت فیفا با درج نماد یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی سخن گفته بود. «هوشنگ نصیرزاده» کارشناس امور بین الملل فدراسیون فوتبال نیز گفته بود: مخالفت فیفا با چاپ لوگوی یوزپلنگ ایرانی برروی پیراهن بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران طبیعی و قابل پیش بینی بود.
هنوز علت این تناقض در گفته‌های مسئولان فدراسیون فوتبال مشخص نیست. با این حال به نظر می‌رسد که با توجه به اظهارات کفاشیان، مسئله درج نماد یوزپلنگ حل شده باشد.
کفاشیان همچنین گفته است: ما لباس را با طرح یوزپلنگ برای فیفا فرستاده‌ایم و ایران با همین پیراهن به جام جهانی خواهد رفت و مشکلی در این باره وجود ندارد. آنچه که انجام نشد تفاهمنامه‌ای بود که قرار بود بین خانم ابتکار و مسئولان فیفا انجام شود.
با این حال، مشخص نیست که مقصود رئیس فدراسیون فوتبال از «تفاهم‌نامه» بین رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران چیست.
فعالان محیط زیست و میراث فرهنگی، از چند ماه قبل در پی پیشنهادی که «آرش نورآقایی» از روزنامه نگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کرده بود، در تلاش برای معرفی یوزپلنگ آسیایی به عنوان نماد تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل هستند.
این گروه که با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند قصد دارند تا علاوه بر درج نماد یوزپلنگ روی پیراهن بازیکنان، فعالیت‌هایی نیز در جهت آموزش عمومی در خصوص حفظ محیط زیست و حیات حش نیز به انجام برسانند.

برگرفته از :

http://isdle.ir/news/index.php?news=9571
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، P@RSA ، amin


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  موج سواری مسئولان سازمان محیط زیست و هموطنی که خسارت چوپان لرستانی را پرداخت کرد Neda Ariania 0 3,994 12-02-2014، 09:15 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  گزارش ایسنا از همایش میثاق جامعه مدنی با مسئولان Neda Ariania 0 3,193 27-01-2014، 11:18 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  مسئولان باغ شیراز در یخ زدن پرندگان مقصرند Neda Ariania 0 3,132 25-01-2014، 02:24 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان