کلمات کلیدی
نویسنده: shahab24 - پاسخ‌ها: 10 - بازدید‌ها: 19949
تبریک به مناسبت راه اندازی سایت و سالگردها


سلام بر تمام دوستداران حیات وحش و رازبقاSmilie_heart

با تشکر از ندا خانوم به مناسبت راه اندازی این سایت و با اجازه ایشون اولین تاپیک رازبقا رو راه اندازی میکنم که اعلام کنم با تبریک و شیرینی و خوشحالی این سایت راه اندازی شد.Smile

امیدوارم در سالهای آتی هم با کاربران جدیدتر و فعالتر این تاپیک خاک نخوره و فعال باشه ....
Shy
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 23 - بازدید‌ها: 43725
اعلام اشکالات اولیه پس از راه اندازی سایت
سلام به دوستان عزیز

فعلا با اشکالاتی مواجه هستیم که فکر می کنم شما هم متوجه برخی از اونها شدید. در حال حاضر آپلودسنتر فعال نیست. ضمناً عکس ها هم اگر در سیستم ذخیره باشند، قابل اتچ شدن به پست نیستند یعنی فقط می شه اونها رو در صورتیکه لینکی در وب دارند، به پست ها ضمیمه کرد. :huh:

نکته دیگه اینکه ادیتور پیشرفته هنوز نصب نشده. Dodgy

فعلا کلید تشکر نداریم اما می تونید به کاربرها اعتبار بدید. Smile کلیدش هم باید در محل مربوطه قرار بگیره اما محل لینکش در گوشه سمت چپ و پایین هر پست (کنار
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 5 - بازدید‌ها: 9406
راه اندازی یک آکواریوم طبیعت / قدم به قدم با Takashi Amano
,

راه اندازی یک آکواریوم طبیعت Nature Aquarium / قدم به قدم با تاکاشی آمانو Takashi Amano


سلام


در این تاپیک همراه با استاد تاکاشی آمانو، عکاس، دکوراتور و آکواریست مشهور ژاپنی، قدم به قدم به آماده کردن یک تانک گیاهی خواهیم پرداخت.


[font=Tahoma][font=Tahoma]نکته قابل توجه درباره تاکاشی آمانو این است که او سبک خاصی را در آرایش گیاهان تانک ابداع
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 11 - بازدید‌ها: 7065
چگونه یک آکواریوم آب شیرین راه اندازی کنیم؟
یک راه خارق العاده برای آوردن طبیعت به خانه، داشتن آکواریوم آب شیرین است. راه اندازی یک آکواریوم، ساده تر از آن است که در نگاه اول به نظر می رسد. شاید تنوع ابزار و وسایل جانبی که در آکواریومی ها عرضه می شوند، گیج کننده و رعب آور به نظر برسد، اما همه آنچه واقعاً به آنها نیاز دارید، اصول اولیه برای شروع کار است. آن گاه می توانید از تماشای شنای ماهی هایتان در آکواریوم آب شیرین، لذت ببرید.
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 10 - بازدید‌ها: 7571
چگونه آکواریوم را با یک "چرخه بدون ماهی" راه اندازی کنیم؟
"چرخه بدون ماهی" یا "سیکل بدون ماهی" یک روش آسان و انسانی است که توسط آن می توانید آکواریوم خود را - قبل از اضافه کردن ماهی - از باکتری های لازم و ضروری پر کنید. با افزودن مداوم آمونیاک - که با حضور این باکتری ها به نیتروژن و نیترات تبدیل می شود - باکتری ها به تعداد و مقدار زیاد رشد می کنند و به حدی قوی می شوند که می توانند محیطی سالم در مخزن ایجاد کنند. اگر چه، آماده سازی تانک با اضافه کردن آمونیاک، پروسه ای است که بین 4 تا 6 هفته طول می کشد، اما این روش، فراهم کردن خانه ای سالم برای ماهی هایتا
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 8 - بازدید‌ها: 4053
چگونه آکواریومی برای سیکلیدها راه اندازی کنیم؟
مراقبت از سیکلیدها بسیار آسان است، اما توجه داشته باشید که رفتارها و نیازهای این گروه از ماهی ها با سایر ماهی های آب شیرین متفاوت است. این که چگونه برای آنها تانکی برپا کنید، بسیار مهم است که در این تاپیک به این مبحث خواهیم پرداخت.
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 6 - بازدید‌ها: 3931
چگونه یک آکواریوم گیاهی راه اندازی کنیم؟
گیاهان زنده در تانک، جلوه ای طبیعی به آکواریوم می بخشند و درعین حال به تنظیم و تصفیه آب هم کمک می کنند. آنها میزان نیترات را کاهش می دهند و باعث بهبود کیفیت آب و کاهش رشد جلبک ها می شوند. همچنین سطح اکسیژن آب را افزایش می دهند و مکان هایی را برای تفریح و مخفی شدن ماهی ها فراهم می کنند. با وجود گیاهان در تانک، ماهی ها احساس می کنند در خانه خودشان هستند. با این حال، گرچه ممکن است نگهداری از آنها ساده به نظر برسد اما در صورت راه اندازی نادرست تانک و نداشتن ابزار لازم، این کار می تواند دشوار باشد.