کلمات کلیدی
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 4130
زنان افغانی برای اولین بار محیط بان شدند
چهار بانوی افغان برای اولین بار به تیم محیطبانان افغانستان پیوستند: این بانوان پس از گذراندن یک دوره آموزشی یکسان با آموزش آقایان وارد تیم ۲۳ نفره محیط بانان پارک ملی "بند امیر" شدند. دریاچه بند امیر، یکی‌ از عجائب طبیعت افغانستان، در ولایت بامیان واقع شده و آب ۱۸ رودخانه از آن‌ سرچشمه میگیرد. مساحت این منطقه ۷۵ هزار هکتار میباشد. بند امیر در سال ۲۰۰۹ به عنوان اولین پارک ملی افغانستان انتخاب شد. این پارک ملی ماهیانه ۴۰۰۰ گردشگر افغانی و خارجی‌ را به سوی خود جذب میکند. بر اساس آمار‌های بانک جهانی
نویسنده: shervin - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3876
ردپای محیط بان اخراجی در شبکه کشتار حیات وحش خراسان رضوی
ردپای محیط بان اخراجی در شبکه کشتار حیات وحش خراسان رضوی


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سه روز قبل (یکشنبه ۹۲/۱۱/۱۳) خبری با عنوان “قتل عام بی سابقه حیات وحش در مشهد” بر روی خروجی این پایگاه خبری قرار گرفت. خبری مبنی بر کشف اجزای بدن بیش از ۲۰ راس آهو و قوچ وحشی از یک منزل مسکونی در شهر مشهد.


[size=large]چنین حجمی از کشتار علی رقم کم سابقه بودن، بسیار عجیب و شبهه برانگیز بود که چطور متخلف یا
نویسنده: P@RSA - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3875
ضرب و شتم و خلع سلاح یک محیط بان و بروز تخلفات گسترده در پارک ملی دز
ضرب و شتم و خلع سلاح یک محیط بان و بروز تخلفات گسترده در پارک ملی دز


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش منابع آگاه و فعالان محیط زیست خوزستان گروهی از متخلفین در اراضی ملی حاشیه روستای صدرالذکر برخلاف قانون اقدام به تصرف بخشی از زمین های داخل پارک ملی دز نموده اند.


[size=medium]در تاریخ ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ زمانیکه محیط بانان جهت خلع ید این زمین از متصرفین وارد عمل می شون، خانواده متخلف که دامدار و کشاو
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3490
جدال 10 دقیقه‌ای محیط بان با خرس قهوه‌ای
جدال 10 دقیقه‌ای محیط بان با خرس قهوه‌ای

محیط بان فداکار حاضر نشد برای حفظ جان خود خرس وحشی را هدف قرار دهد


[align=right]زیست بوم: محیط‌بان منطقه حفاظت شده ارسباران که با حمله خرس قهوه‌ای مواجه شده بود با کنار گذاشتن سلاح با او گلاویز شد.در این حادثه «اکبر طالبی» محیط‌بان اهل روستای «کلاله سفلی» با نیش دندان‌های خرس قهوه‌ای مجروح و به بیمارستان کلیبر منتقل شد.

این مرد 48 ساله که در عملیات مرصاد به اسارت نیروهای عراقی درآمده و 25 ماه