کلمات کلیدی
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 4085
تصویب اختصاص40 میلیون مترمکعب حقابه دیگر به تالاب بختگان تا پایان سال جاری
سبزپرس – گروه محیط طبیعی: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از اختصاص 40 میلیون مترمکعب حقابه جدید به تالاب بختگان خبر داد.

به گزارش سبزپرس، «حسینعلی ابراهیمی کارنامی» گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی استان ابتدا طرح جامع کاهش آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت سپس موضوع به تالاب و اختصاص40 میلیون مترمکعب حقابه دیگر به تالاب بختگان تا پایان سالجاری کشیده شد.
[size=small][font=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]وی با اشاره به مشکلا
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3623
64 هکتار از تالاب «آق سو» در آستارا احیا شد
64 هکتار از تالاب «آق سو» در آستارا احیا شد

سبزپرس – گروه محیط طبیعی؛ لیلا مسروری: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از احیای 64 هکتار از تالاب «آق سو» آستارا خبر داد.

«امیر عبدوس» مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص پیشینه این تالاب به سبزپرس گفت: تالاب آق سو در گذشته‌ای نه چندان دور با مساحتی در حدود 100 هکتار از جمله  زیستگاه‌های ارزشمند پرندگان آبزی و کنار آبزی استان گیلان و شهرستان آستارا  به شمار می‌امد .
[size=small][fo
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 2891
تیمار و رهاسازی یک حواصیل ارغوانی در تالاب سیرخون خواف
تیمار و رهاسازی یک حواصیل ارغوانی در تالاب سیرخون خواف

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: یک حواصیل ارغوانی که به علت آسیب دیدگی از ناحیه بال توانایی پرواز نداشت پس از دو هفته تیمار و درمان توسط اداره محیط زیست خواف، در طبیعت این شهرستان رهاسازی گردید.

عباس طاهریان رئیس اداره محیط زیست خواف در این باره گفت: در ایام تعطیلات نوروزی یکی از دوستداران محیط زیست یک قطعه حواصیل ارغوانی را که به علت آسیب دیدگی از ناحیه بال راست توانایی پرواز
نویسنده: wrongturn - پاسخ‌ها: 2 - بازدید‌ها: 2316
آبزی غیر بومی در تالاب انزلی
قربانعلی محمد پور گفت: طی روز‌های گذشته یک ماهی پیرانا در تالاب انزلی صید شده است
که همه چیز خوار است و بومی این منطقه نیست.




 [size=medium]گیل خبر/ تالاب انزلی، عروس تالاب‌های ایران که این روز‌ها با اجرای طرح بایوجمی با چالش مواجه شده بود امروز با چالش جدیدی به نام ماهی پیرانا مواجه شده است. ماهی پیرانا معمولا در امریکای جنوبی و برزیل زندگی می‌کند و صیدش یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف این ناحیه است، نکته منحصربفرد درباره این ماهی ا