کلمات کلیدی
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 4174
تصویب اختصاص40 میلیون مترمکعب حقابه دیگر به تالاب بختگان تا پایان سال جاری
سبزپرس – گروه محیط طبیعی: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از اختصاص 40 میلیون مترمکعب حقابه جدید به تالاب بختگان خبر داد.

به گزارش سبزپرس، «حسینعلی ابراهیمی کارنامی» گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی استان ابتدا طرح جامع کاهش آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت سپس موضوع به تالاب و اختصاص40 میلیون مترمکعب حقابه دیگر به تالاب بختگان تا پایان سالجاری کشیده شد.
[size=small][font=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]وی با اشاره به مشکلا
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3847
3 سال حبس برای شکارچی پلنگ ایرانی
3 سال حبس برای شکارچی پلنگ ایرانی

شکارچی غارتگر طبیعت و حیات وحش که در شهرستان آبیک استان قزوین اقدام به شکار ۱۲ رأس کل و بز وحشی و نیز یک قلاده پلنگ ایرانی کرده بود، در دام قانون افتاد.

به گزارش ایسنا، فردی که اهل شهرستان آبیک بود و از حدود چهار سال پیش اقدام به شکار حیوانات حیات وحش و طبیعت شهرستان آبیک می‌کرد به تازگی در دام قانون، گرفتار و دستگیر شد.

به دنبال گزارش‌های مردمی مبن
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 3 - بازدید‌ها: 6905
نامه ابتکار برای برخورد با فروشندگان حیوانات در روزهای پایانی سال به شهردار و پلیس
نامه ابتکار برای برخورد با فروشندگان حیوانات در روزهای پایانی سال به شهردار و پلیس


دکتر ابتکار نامه‌ای به شهردار تهران نوشته‌ تا اقدامات اولیه برای جلوگیری از فروش حیوانات در بازارهای روز و میادین میوه و تره بار انجام شود.


[size=medium]فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با نزدیک شدن به ایام عید و داغ شدن بازار سمندر لرستانی با شهرداری تهران و معاونت عملیات پیشگیری ناجا همکاری‌هایی داریم تا این گونه در معر
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 1 - بازدید‌ها: 4545
مقام محیط زیست: شکار برای 5 سال ممنوع می شود
مقام محیط زیست: شکار برای 5 سال ممنوع می شود

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شکار حیات وحش به مدت 5 سال و شکار پرندگان به مدت 3 سال در کشور متوقف می شود.

زیست بوم: به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، احمد علی کیخا روز شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهارداشت: مسئولان محیط زیست تاکنون بررسی های زیادی در زمینه حیات وحش کشور انجام داده و به این نتیجه رسیده اند که برای حفظ حیات وحش کشور باید به مدت 5 سال به حیات وحش و به مدت 3 سال به پرندگان در کشوز استراحت داده شود
نویسنده: shervin - پاسخ‌ها: 1 - بازدید‌ها: 4815
مهم ترین رخدادهای محیط زیست ایران در سال 1392
مروری بر مهم ترین رخدادهای محیط زیست ایران در سال ۱۳۹۲

۱ فروردین ۱۳۹۳



پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: با وجود کاهش روند تخریب و واگذاری عرصه های طبیعی پس از تغییر دولت، کشتارهای متعدد حیات وحش، ادامه روند خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها و آلودگی هوای شهرهای بزرگ در سالی که گذشت، سال ۱۳۹۲ را به عنوان یکی از تلخ ترین سال های محیط زیست کشور رقم زد.


[size=large]دیده بان محیط زیست
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3855
رئیس جمهور در پیام نوروزی: در سال جدید تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم
رئیس جمهور در پیام نوروزی: در سال جدید تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دکتر حسن روحانی رییس جمهور در بخشی از پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ خود گفت: همه تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم. نوروز آراستگی است. تلاش کنیم ایران را بیاراییم و نگذاریم خدای ناکرده ایران عزیز ما، زمین، هوا، دریا و تالاب‌هایش آلودگی پیدا کنند.


رییس جمهور در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ ضمن تشریح عملکرد و دستاورد
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3735
نخستین تصاویر یوزپلنگ آسیایی در سال ۱۳۹۳ در میاندشت به ثبت رسید
نخستین تصاویر یوزپلنگ آسیایی در سال ۱۳۹۳ در میاندشت به ثبت رسید
[تصویر: http://www.raazebaghaa.org/forum/up/1399819830.jpg]

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پس از بکار گذاشتن چندین دوربین تله ای از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در، در پناهگاه حیات وحش میاندشت جریان بررسی یکی از دوربین ها نخستین تصاویر یوزپلنگ آسیایی در سال ۱۳۹۳ به ثبت رسید.
هر دو تصویر ثبت شده مربوط به یک دوربین و دقیقا در یک نقطه می باشد اما این تصاویر به فاصله ۳ رو
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 4253
پس از گذشت سال ها یک یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی گلستان مشاهده شد
پس از گذشت سال ها یک یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی گلستان مشاهده شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پس از گذشت سال ها از آخرین مشاهده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی گلستان، عصر امروز (دوشنبه ۱۳۹۳/۷/۲۱) یکی از محیط بانان موفق به مشاهده یک یوزپلنگ آسیایی در داخل پارک ملی گلستان گردید.
احمد دباغیان مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گلستان با اعلام این خبر گفت: مشاهده یوزپلنگ در ساعات ابتدایی امشب توسط آقای موسی ولیزاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان ما