کلمات کلیدی
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3121
تاریخ درباره لایگرها چه می گوید؟؟؟
مدارک مکتوب و ارائه شده در مورد لایگر ، در نهایت به اوایل قرن نوزدهم در آسیا می رسد.

تصویری نقاشی شده از دو توله لایگر توسط " سنت هیلر Étienne Geoffroy Saint-Hilaire " ، طبیعت شناس فرانسوی ( ت 1772 – م 1844 ) موجود است که دال بر این مدعاست.

[تصویر: http://www.raazebaghaa.org/forum/up/1383559565.jpg]
تصویری نقاشی شده از دو توله [url=http://raazebaghaa.org/forum/s
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3912
نسل‌کشی حیات وحش یا سنت؟!سازمان محیط زیست چه می کند؟
سبزپرس- گروه محیط طبیعی:محمدعلی‌ الله قلی‌، ایمان ابراهیمی: بعد از گذشت بیش از ۲ ماه از آغاز فصل مهاجرت پرندگان به منطقه سرخرود و فریدونکنار، صید و کشتار انواع پرندگان کماکان به قوّت خود باقیست. بازار فروش این پرندگان واقع در فریدونکنار همه روزه در حدود یک هزار پرنده و گاهی تا بیش از دو برابر این تعداد از انواع پرندگان مهاجر را چه حرام گوشت و چه حلال گوشت، فراوان یا در معرض خطر انقراض به شکل کاملاً علنی و بدون نگرانی از هیچ ممانعتی از سوی سازمان محیط زیست عرضه می‌کند. البته همانند گذشته این بازا
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 6742
نهنگ های خلبان را می کشند برای اینکه ثابت کنند بزرگ شده اند!
" نهنگ های خلبان Pilot Whales " که به " ماهی سیاه blackfish " معروفند ، پستاندارانی هستند که دو گونه باله بلند و باله کوتاه دارند و اگر چه به ظاهر از دلفین سانان می باشند اما از نظر رفتاری به نهنگ های بزرگ نزدیک ترند.

[align=center][تصویر: http://www.raazebaghaa.org/forum/up/1390212961.jpg]
[url=http://www.raazebaghaa.org/forum/showthread.php?tid=510]نهنگ خلبان P
نویسنده: shervin - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3691
آلودگی هوا در چین کارخانه ها را تعطیل می کند در ایران مدارس را!
رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران:
 آلودگی هوا در چین کارخانه ها را تعطیل می کند در ایران مدارس را!

خودروها مهمترین منابع تولید آلودگی هستند.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید در نحوه ساخت و ارتقا کیفیت استاندارد خودروها بازنگری شود، گفت: معاینه فنی اهرمی است که می توان عملکرد و ایمنی خودرو را کنترل کرد.

[b]به گزارش سایت خبری محیط زیست
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 1 - بازدید‌ها: 4464
مقام محیط زیست: شکار برای 5 سال ممنوع می شود
مقام محیط زیست: شکار برای 5 سال ممنوع می شود

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شکار حیات وحش به مدت 5 سال و شکار پرندگان به مدت 3 سال در کشور متوقف می شود.

زیست بوم: به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، احمد علی کیخا روز شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهارداشت: مسئولان محیط زیست تاکنون بررسی های زیادی در زمینه حیات وحش کشور انجام داده و به این نتیجه رسیده اند که برای حفظ حیات وحش کشور باید به مدت 5 سال به حیات وحش و به مدت 3 سال به پرندگان در کشوز استراحت داده شود
نویسنده: رزا - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 2955
وقتی گیاهان جیغ می کشند
گیاهان به یکدیگر و به محیط پیام می‌فرستند. اما گفت‌وگو و ارتباط میان آنها به زبانی است که هنوز برای انسان شناخته شده نیست. اما خوشبختانه، اخیرا در فلورانس ایتالیا در یکی از پروژه‌های اتحادیه اروپا، فعالیت الکتریکی گیاهان با روشی جدید تجزیه و تحلیل می‌شود.



به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از برترین ها، استفانو منکوزا، متخصص زیست‌شناسی گیاهی می‌گوید: «گیاهان نسبت به میدان جاذبه زمین، میدان های الکتریکی، تغییرات مکانی، غلظت مواد شیمیایی حساس هستند. ما اکنون این میزان عظیم اطلاعات که گیاها
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 1 - بازدید‌ها: 2496
حیواناتی که زبان خارجی می آموزند
بعضی از پرندگان قادرند بسیاری از صداها را تقلید کنند از جمله سار مقلد، سار معمولی، زاغچه، سینه آبی، سار اروپایی، کلاغ و انواع طوطی اما فقط این پرندگان نیستند که قادر به انجام این کارند.
در ادامه بخوانید...


_____________________
کتاب نطق و شعور جانوران
تألیف عباسعلی محمودی
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 9 - بازدید‌ها: 5310
چند ماهی را می توانیم در یک آکواریوم نگهداری کنیم؟
[تصویر: http://www.raazebaghaa.org/forum/up/1580846966.jpg]

1. مخزن خود را اندازه بگیرید.
اندازه گیری استاندارد بر اساس لیتر است. اگر به هنگام خرید تانک، متوجه مقدار حجم آن نشده اید، می توانید حجمش را با یک فرمول ساده ریاضی به دست آورید.
  • برای این منظور باید ابتدا طول و عرض و ارتفاع تانک را به سانتیمتر درآورید و در هم ضرب کنید و سپس عدد به دست آمده را تقسیم بر 1000 نمایید. عددی که به دست می آید حجم تقریبی تانک شماست چرا که حجم اصلی به خاطر ضخامت شیشه و وجود بستر و تزییینات