کلمات کلیدی
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 1 - بازدید‌ها: 5013
چگونه سن واقعی سگ یا گربه خود را بدست آوریم؟
حیوان خانگی من چند ساله است؟
سن واقعی سگ یا گربه خود را به دست آورید.





[تصویر: http://www.raazebaghaa.org/forum/up/1388948044.jpg]
چگونه سن واقعی سگ یا گربه خود را بدست آوریم؟


خیلی از مردم تصور می کنند به دست آوردن سن دقیق سگ یا گربه شان (در مقیاس انسانی) کار ساده ای است. آنها سن سگ یا گربه خود را در عدد 7 ضرب می کنند. به این ترتیب یک سگ یا گربه 4 ساله در مقیاس انسانی 28 سال از عمرش می گذرد اما اگر تمام جوانب را بسنجی
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3683
چگونه گربه ام را از پیشخوان آشپزخانه دور نگهدارم؟
چگونه گربه ام را از پیشخوان آشپزخانه دور نگهدارم؟



[تصویر: http://www.raazebaghaa.org/forum/up/1390096147.jpg]
چگونه گربه ام را از پیشخوان آشپزخانه دور نگهدارم؟



سوال) گربه من همیشه روی میزها یا پیشخوان آشپزخانه می پرد. وقتی فکر می کنم که او قبلاً پنجه هایش را کجا گذاشته، به این نتیجه می رسم که باید روی زمین بماند. باید چه کار کنم؟


[b][colo
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 11 - بازدید‌ها: 6508
چگونه از پیراناها در آکواریوم نگهداری کنیم؟
پیراناها، ماهی هایی همه چیز خوار و مهاجم هستند که در رودخانه های آمریکای جنوبی زندگی می کنند. از آنجایی که این ماهی ها اغلب وقت خود را صرف جستجوی طعمه می کنند، بسیاری از افراد آنها را با دندان های تیزشان و اشتهای شدیدشان به خوردن گوشت به خاطر می آورند. اما هرگز نترسید، پیراناها بعید است که به انسان ها و حیوانات بزرگ حمله کنند، مگر اینکه احساس خطر یا گرفتاری کنند و یا گرسنه باشند. با راه اندازی یک آکواریوم به روش صحیح و مناسب برای پیراناها، می توانید از این ماهی ها مراقبت کنید و از داشتن آنها به
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 11 - بازدید‌ها: 6786
چگونه یک آکواریوم آب شیرین راه اندازی کنیم؟
یک راه خارق العاده برای آوردن طبیعت به خانه، داشتن آکواریوم آب شیرین است. راه اندازی یک آکواریوم، ساده تر از آن است که در نگاه اول به نظر می رسد. شاید تنوع ابزار و وسایل جانبی که در آکواریومی ها عرضه می شوند، گیج کننده و رعب آور به نظر برسد، اما همه آنچه واقعاً به آنها نیاز دارید، اصول اولیه برای شروع کار است. آن گاه می توانید از تماشای شنای ماهی هایتان در آکواریوم آب شیرین، لذت ببرید.
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 10 - بازدید‌ها: 7205
چگونه آکواریوم را با یک "چرخه بدون ماهی" راه اندازی کنیم؟
"چرخه بدون ماهی" یا "سیکل بدون ماهی" یک روش آسان و انسانی است که توسط آن می توانید آکواریوم خود را - قبل از اضافه کردن ماهی - از باکتری های لازم و ضروری پر کنید. با افزودن مداوم آمونیاک - که با حضور این باکتری ها به نیتروژن و نیترات تبدیل می شود - باکتری ها به تعداد و مقدار زیاد رشد می کنند و به حدی قوی می شوند که می توانند محیطی سالم در مخزن ایجاد کنند. اگر چه، آماده سازی تانک با اضافه کردن آمونیاک، پروسه ای است که بین 4 تا 6 هفته طول می کشد، اما این روش، فراهم کردن خانه ای سالم برای ماهی هایتا
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 8 - بازدید‌ها: 5335
چگونه پلیکوها را تغذیه کنیم؟
پلیکوها، این گربه ماهیان دهان مکنده، بهترین گزینه برای معرفی به یک آکواریوم هستند، چرا که مانع رشد جلبک ها می شوند. پلیکو ها (پلیکوستوموس plecostomus) نوعی از گربه ماهی ها هستند که اغلب در آکواریوم ها نگهداری می شوند. آنها جلبک خوارند، اما توجه داشته باشید که آکواریوم شما به میزان کافی جلبک تولید نمی کند که بتواند یک پلیکو را بطور کامل سیر کند، به همین دلیل، شما باید با ویفرهای جلبک نیز پلیکوی خود را تغذیه کنید. پلیکوها همه چیز خوارند. پس شما می توانید به همان میزان که آنها را با سبزیجاتی مثل کد
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 7 - بازدید‌ها: 5140
چگونه تانک ماهی ها را سیفون کنیم؟
برای حفظ سلامت ماهی ها، باید هر هفته حدود 20 تا 25 درصد از آب تانک تخلیه شود. این کار با استفاده از دستگاه سیفون انجام می شود و نیازی نیست طی سیفون کردن تانک، ماهی ها را از مخزن خارج کنید. شما می توانید وسیله ساده سیفون آکواریوم را از مغازه های آکواریومی خریداری نمایید. با دستگاه سیفون می توان به دو روش غوطه وری یا مکش، آب تانک را تخلیه کرد، اما روش انتخابی شما هر کدام که باشد، سیفون تانک کلاً یک فرایند ساده است.
[color=#ff0000](روش سوم تکان دادن دستگاه در آب است. با تکان دا
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 8 - بازدید‌ها: 3865
چگونه آکواریومی برای سیکلیدها راه اندازی کنیم؟
مراقبت از سیکلیدها بسیار آسان است، اما توجه داشته باشید که رفتارها و نیازهای این گروه از ماهی ها با سایر ماهی های آب شیرین متفاوت است. این که چگونه برای آنها تانکی برپا کنید، بسیار مهم است که در این تاپیک به این مبحث خواهیم پرداخت.
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 9 - بازدید‌ها: 6250
چگونه سطح نیترات/نیتریت آب آکواریوم ماهی ها را پایین بیاوریم؟
چهار دلیل شایع برای بالا بودن سطح نیترات تانک ماهی ها وجود دارد. رسیدگی کم، تغذیه بیش از حد، شلوغی تانک و کیفیت نامطلوب آب شیر. آزمایش و تنظیم سطح نیترات آب تانک راحت است. فقط باید نکاتی را که در ادامه به آنها می پردازیم بطور مرتب و منظم انجام دهید تا مانع بالارفتن سطح نیترات آب شوید.


بهتر است موضوعات زیر را هم در کنار مطالب همین تاپیک، مطالعه بفرمایید:

چگونه یک آکواریوم آب شیرین راه اندازی کنیم؟

[url=http://www.raaze
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 6 - بازدید‌ها: 3776
چگونه یک آکواریوم گیاهی راه اندازی کنیم؟
گیاهان زنده در تانک، جلوه ای طبیعی به آکواریوم می بخشند و درعین حال به تنظیم و تصفیه آب هم کمک می کنند. آنها میزان نیترات را کاهش می دهند و باعث بهبود کیفیت آب و کاهش رشد جلبک ها می شوند. همچنین سطح اکسیژن آب را افزایش می دهند و مکان هایی را برای تفریح و مخفی شدن ماهی ها فراهم می کنند. با وجود گیاهان در تانک، ماهی ها احساس می کنند در خانه خودشان هستند. با این حال، گرچه ممکن است نگهداری از آنها ساده به نظر برسد اما در صورت راه اندازی نادرست تانک و نداشتن ابزار لازم، این کار می تواند دشوار باشد.