امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در گیاهان غیر آبزی و پاسخ پرسش مورد

پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
03-09-2014، 12:35 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 03-09-2014، 12:40 PM، توسط Neda Ariania.)
#6
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
(03-09-2014، 12:22 PM)Am!r نوشته است: سلام
خواهش میکنم
کاهش دوز کودیاری در نیمه دوم سال به دلیل سرما و کاهش یا توقف رشد گیاهه اما اگر گیاهتون همچنان در حال رشده بسته به سرعت فعالیت ممکنه لازم باشه که در تمام طول سال کودیاری رو ادامه بدید و کم یا قطع نکنید.
-برای برخی گیاهان مثل گیاهان گلدار بسته به فاز فعالیت گیاه که مثلا رشد و تولید برگ هست یا دوره گلدهی و ... ترکیب کود باید تغییر بکنه.
-اگه ممکنه مشخصات کود /عکس آنالیز روی لیبل رو بگید.
-البته من عرض نکردم که کود دهی زیاد بشه.کاری که میکنیم اینه که دفعات کوددهی رو زیاد میکنیم ولی در مقابل غلظت کود رو 1/4 میکنیم یعنی بجای 3 در نوشابه،0.75در نوشابه در 1.5 لیتر یا مثلا 1.5 در نوشابه در 3 لیتر...
البته دوز کود دهی معمولا اشتباه بیان میشه به فرض تولید کننده میگه یک قاشق در گالن،فروشنده میگه یک قاشق در لیتر!!که خوب قطعا مشکل ساز خواهد شد.
برای همین باید حتما دستور روی لیبل ملاک و معیار محاسبه قرار بگیره و تقسیم بر 4 بشه.اون آبیاری با آب خالی هم که عرض کردم هر از چندی انجام بشه،جهت پیشگیری از تجمع املاح در خاک و شستشوی باقیمانده کود هست.

سلام

متأسفانه من کود مایع رو در یک ظرف نوشابه خانواده تحویل گرفتم و ظرف اصلی رو ندارم اما دوستانم با همین دستورالعمل نتیجه مطلوبی گرفتن!

من می تونم هفته بعد اگر لیبل محصول رو داشته باشه یا اگر بهم بده ازش بگیرم اما در غیر اینصورت مجبوریم به همین اندازه ای که داده اکتفا کنیم و تعداد وعده های کوددهی رو بیشتر کنم؟! یا کلاً کود رو عوض کنم؟

متشکرم
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Am!r ، P@RSA ، Fantsyday


پیام‌های داخل این موضوع
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی - توسط Neda Ariania - 03-09-2014، 12:35 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان