امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در دست جنگاوری روسیه اثبات قصابی سگ‎های آموز برای کودکان

قصابی سگ‎های دست آموز برای اثبات جنگاوری کودکان در روسیه
02-02-2014، 10:39 AM,
#1
قصابی سگ‎های دست آموز برای اثبات جنگاوری کودکان در روسیه
قصابی سگ‎های دست آموز برای اثبات جنگاوری کودکان در روسیه

[تصویر:  1391349270.png]

__________
با بررسی انبوهی استخوان سگ که دریک سایت باستانی روسیه کشف شد، باستان شناسان اعلام کردند که این اسکلت‎ها مربوط به اجرای یک مراسم باستانی درروسیه‎است که طبق آن کودکان با قربانی کردن حیوانات محبوب خود، مبدل به جنگجو می‎شدند.
__________


خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‎الملل ـ باکشف انبوهی استخوان متعلق به دست کم 51 سگ و7 گرگ، که دریک سایت عصر برنز در منطقه ولگای روسیه بدست آمد، نوعی مراسم آیینی عجیب دیگر در فرهنگ‎های باستانی جهان کشف شد.
 
به گزارش نشنال جغرافی تیم باستان شناسان به سرپرستی" دورکاس براون"و" دیوید آنتونی" که ابتدا از کشف این همه‌استخوان حیوانی متعجب شده بودند ، سرانجام دریافتند که این حیوانات همگی در جریان یک مراسم آیینی ذبح شده‌اند.

این یافته‎ها نشان داده‎است که پسران جوان در روسیه عصر برنز، طبق آموزه‎های سنتی کهن، علاوه بر این که باید روش مبارزه و نبرد را می‎آموختند، برای تبدیل شدن به یک جنگنده بالغ، ناگزیر بودند طبق مناسک خاصی دست به قربانی کردن سگه‎ایی بزنند که از کودکی رفیق وهمراه آن‎ها بوده است .
 
طبق همین گزارش بررسی‎های انجام شده در محوطه باستانی یاد شده در ولگا وآثار بدست آمده نشان می‎دهد که آن حیوانات که همگی در ماههای سرد زمستانی مرده‎اند، طبق آثار به جا مانده از تسمه‎هایی بر روی دندان‎هایشان روشن می شود که حیوانات اهلی و خانگی بوده‎اند.  همچنین شواهد نشان داده است که سگ‎های ذبح شده، قبل ازدفن پوست کنده شده و اعضای بدنشان قطع شده و سپس با یک تبر تکه تکه شده و سوزانده شده است.
 
آنتونی یکی از باستان شناسان فعال دراین محوطه گفت:«شواهد حاکی از آن است که کار قصابی این حیوانات به گونه‎ای کاملا دقیق و با استانداردهایی مشخص صورت گرفته‎است. به طوری که تمام اسکلت‎ها به سه تکه مشخص تقسیم شده و جمجمه سگ‎ها نیز به قطعاتی با اشکال و ابعاد هندسی، دراندازه‎های یک اینج یا نزدیک به آن قطعه قطعه شده‎است.»
 
وی و همکارش که هردو در کالج "هارتویک" در نیویورک فعالیت دارند،با هم توافق دارند که نحوه برش‎های دقیق واستاندارد و نیزاشکال هندسی درقصابی کردن و برش استخوان سگ‎ها نشان می‎دهد که این عمل نوعی تشریفات آیینی بوده‎است.
 
این نظریه که توسط باستان شناسان دیگر در دانشگاه نیویورک تایید شده حاکی از آن است که الگوی قصابی کردن این حیوانات تماما از روش‏های قصابی که در سراسر دوران پیشاز تاریخ در اروپا ودیگر نقاط جهان برای قصابی سگ‎ها رواج داشته و اغلب برای مصرف گوشت سگ برای غذا مصرف می‎شده، تفاوت کامل دارد.
 
این باستان شناسان همچنین در جستجو برای کشف سرنخی از این مراسم آیینی، بررسی‎های گسترده‎ای را در اسطوره‎ها ، روایات داستانی و آوازها و نسخه‎های کهن تاریخی مربوط به منطقه اوراسیا مرتبط با زبآنهای هند و اروپایی آغاز کردند.
 
 طبق این بررسی‎ها روشن شد که بسیاری از کسانی که به زبآنهای هند واروپایی تکلم می‎کرده‎اند از طریق متون نیایشی که توسط قبایل هند واروپایی درهند، احتمالا در 1400 پیش از میلاد نوشته شده، متونی درباره سگ‎ها و ارتباط آن برای ورود به دنیای مردگان نیز از خود به جای گذاشته اند.
 
 طبق این تحقیقات روشن شد که دراین متون نیز مواردی هست که نشان می‎ دهد نوعی مراسم آیینی برای ورودپسران نوجوان به گروه جوانان و جنگجویان وجود داشته‎ است.
 
 براساس این متون باستانی طی آیین‎های خاصی، پسران درسن هشت سالگی طبق آیین مشخصی نخست شستشو شده و سپس موی سرشان تراشیده شده و سپس پوست حیوانی را نیز برتن می‎کردند. هشت سال بعد در اواسط زمستان طبق مراسمی  دیگر به گونه‎ای نمادین، آماده سفر به دنیای مردگان می‎ شدند.
 
تحقیقات نشان داد که این جوانان خانه و خانواده خود را ترک کرده و بدن خود را به رنگ سیاه آغشته و با پوست سگی بر تن به دسته و گروه جنگجویان می پیوستند.
 
براون و آنتونی معتقدند که دراین مراسم پسران ناگزیر به کشتن سگ خود بوده‎اند. و سن سگ‎های مرده که اغلب بین 7 تا 12 سال بوده، نشان می‎دهد که سگ‎های قربانی، از بدو تولد با این پسران همراه ودوست بوده‎اند.
 
نتیجه گیری بروان این است که این مراسم درواقع نوعی کارکرد روانی داشته‎است تا یک کودک بیگناه با کشتن سگ وفادار خود مبدل به یک مرد بی رحم شود که قادر است انسانی را هم بکشد.
 
 گزارش یادآور شده است که این موضوع به ویژه در روان شناسی نظامی نیز نشان داده شده که اصولا گذار روانی فرد از یک غیر نظامی به یک سربازجنگجو، دورانی  سخت ودشوار است که درواقع نوعی آموزش فرد وآماده سازی او برای کشتن انسانی دیگراست.

__________________________________
برداشت از: خبرگزاری میراث فرهنگی chn.ir
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط shervin ، MIRMOHAMADI ، Theovihoojeta ، soheil124 ، aseman
11-03-2018، 02:36 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 11-03-2018، 09:52 PM، توسط admin.)
#2
RE: قصابی سگ‎های دست آموز برای اثبات جنگاوری کودکان در روسیه
ممنون بابت مطلب بی نظیرتون.من خیلی سگ ها رو دوست دارم و همیشه خواب سگ می بینم
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  روش مورد ادعای یک محقق برای صحبت کردن با حیوانات! behnam 0 3,897 15-03-2014، 05:15 PM
آخرین ارسال: behnam
  شمارش معکوس برای سرنگونی سلطان جنگل behnam 0 3,674 24-01-2014، 10:23 AM
آخرین ارسال: behnam
  زنان افغانی برای اولین بار محیط بان شدند behnam 0 4,053 16-01-2014، 08:58 PM
آخرین ارسال: behnam



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان