امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در گیاهان غیر آبزی و پاسخ پرسش مورد

پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
16-09-2014، 01:57 PM,
#17
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
(16-09-2014، 01:05 AM)Am!r نوشته است: سلام

...

-کود کریستالون سبز(18-18-18) یک کود کامل بالانس شده ست یعنی برای تمامی فاز های رشد قابل استفاده ست.اما توصیه من اینه که از هرکدام از کود های سبز و صورتی کریستالون یک کیلو تهیه کنید و داشته باشید کودهای نیتروژن بالا معمولا در دسترس نیستند اگه بتونید اون رو هم تهیه کنید و برای فاز رشد یرگها ازش استفاده بکنید بهتره اگه نه میتونید از همون کریستالون سبز استفاده کنید.کود فعلیتون بیشتر مناسب رشد برگهاست و یکی از دلایل مشکل بگونیاتون هم میتونه همین باشه(به اضافه عدم هماهنگی نور و رطوبت با کود).

-برای تقویت گیاهان گلدار میتونید از کریستالون صورتی(36-12-12) استفاده کنید.

-اگه بتونید ورمی کمپوست استریل و باکیفیت پیدا کنید هم خیلی خوبه.بعضی وقتها عملکرد ورمی کمپوست چیزی در حد معجزه ست!(البته بهتره از ترکیبی از کود ارگانیک و شیمیایی استفاده بشه)

سلام امیر جان

ممنونم از راهنماییهای مفیدت


من هر دو نوع کود کریستالون رو تهیه کردم. در صدد تهیه ورمی کمپوست هم هستم.

سوالات جدید: 

اول اینکه من به همه گیاهان کود سبز بدم و گاهی از کود قرمز یا صورتی برای گیاهان گلدار استفاده کنم یا روش کود دهیم باید طور دیگه ای باشه؟

دیگه اینکه همان دوز یک چهارم رو در هر آبدهی رعایت کنم یا روش تغییر می کنه؟

در صورتی که ورمی کمپوست خریدم، می تونم فقط روی سطح گلدان ها بریزم و با خاک سطح گلدان مخلوطش کنم (یعنی مثلاً تا عمق سه بند انگشت از سطح خاک فعلی گلدان با ورمی کمپوست مخلوط بشه) یا باید با تمام خاک گلدان مخلوط بشه. یعنی کلاً گیاه رو از گلدان خارج کنم و خاکش رو با ورمی کمپوست مخلوط کنم و دوباره گیاه رو در گلدان قرار بدم؟ یا کلاً روش دیگه ای داره؟

آیا ورمی کمپوست رو به اندازه تمام گلدان ها (با توجه به نوع گیاهان از جمله کاکتوس ها و ساکولنت ها) تهیه کنم؟ خودم می خواستم فقط برای رز و پیچ امین الدوله بگیرم.

با توجه به اینکه مدتی از کود قبلی به گیاهان دادم، بهتر نیست قبل از استفاده از کود جدید، مدتی فقط صرفاً اونها رو آبیاری کنم تا آثار قبلی کاملاً شسته بشه و بعد از کودهای جدید استفاده کنم؟ اگر بله، چه مدت وقفه ایجاد بشه؟

متشکرم
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Am!r ، رزا ، P@RSA


پیام‌های داخل این موضوع
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی - توسط Neda Ariania - 16-09-2014، 01:57 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان