امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
ماقبل خوشحال مخوف باید باشید 25 تاریخ از جانور که انقراضشان

25 جانور مخوف ماقبل تاریخ که باید از انقراضشان خوشحال باشید
23-12-2014، 11:20 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 03-06-2015، 07:47 PM، توسط Neda Ariania.)
#2
RE: 25 جانور مخوف ماقبل تاریخ که باید از انقراضشان خوشحال باشید
[تصویر:  1419367353.jpg]

20
لیوپلورودون Liopleurodon


شکارچی دریاهای اواسط تا اواخر ژوراسیک بوده که امروزه اروپا را فرا گرفته اند. به نظر می رسد بزرگترین گونه حدود 6 متر طول داشته. 4 دست و پای پارویی شکل قوی به خوبی مشخص می کند که لیوپلورودون شناگر قدرتمندی بوده است.


[تصویر:  1419438453.jpg]
photo: deviantart.com

19
گیگانوتوسورس Giganotosaurus


جیگانوتوسورس ها از دایناسورهای دو پای عظیم الجثه بوده اند که در اواخر دوره کرتاسه در جایی که امروزه آرژانتین نام دارد، زندگی می کرده اند. آنها از جمله بزرگترین گوشتخواران شناخته شده خشکی بوده اند که جثه شان برابر یا کمی بزرگتر از جثه تیرانوسورس Tyrannosaurus بوده است. دانشمندان بر این باورند که گیگانتوسورس قادر بوده با سرعت 50 کیلومتر در ساعت بدود.


[تصویر:  1419365675.jpg]
photo: deviantart.com

18
کتزلکوآتلوس Quetzalcoatlus


با طول باورنکردنی بال هایش که به 12 متر می رسیده است، این پتروسور (تروسور) غول پیکر، بزرگترین جانوری بوده که تا کنون پرواز کرده است (حتی با احتساب پرندگان مدرن). با این حال تخمین اندازه و وزن این جانوران غول آسا بسیار مشکل است چرا که هیچ گونه موجودی که طرح بدن یا اندازه مشابهی داشته باشد، وجود ندارد. به همین دلیل، نتایج منتشر شده بی اندازه متفاوت هستند. یکی از مشخصه های بارز در تمام افراد این جنس، گردن شق و درازشان است. هاتزگوپتریکس، بال هاتزگ / Hatzeg wing / Hatzegopteryx از دیگر پتروسورهای عظیم الجثه ماقبل تاریخ است.


[تصویر:  1419367932.jpg]

17
ایکتیوسورس Ichthyosaurus


این خزندگان دریایی بزرگ اول بار حدود 250 میلیون سال پیش ظاهر شدند. آنها در دوره تریاسه و اوایل ژوراسیک جمعیت فراوانی داشتند تا زمانی که جایشان را به گروه دیگری از خزندگان دریایی یعنی پلسیوسورها دادند. ایکتیوسورها در اندازه های مختلفی از 90 سانتیمتر تا بیش از 15 متر یافت می شدند. آنها با آن دست و پاهایی که کاملاً به باله تبدیل شده بودند، شبیه ماهی های مدرن و دلفین ها بودند.


[تصویر:  1419396311.jpg]
photo: deviantart.com

16
تیرانوسورس Tyrannosaurus


عموماً آن را با نام تی رکس T-Rex می شناسند. تی رکس، سوسمار ستمکار / tyrant lizard / Tyrannosaurus rex بزرگترین تیرانوسورید شناخته شده است و یکی از بزرگترین شکارچیان شناخته شده در زمین بوده است. این معروفترین دایناسور شناخته شده در دوره کرتاسه فوقانی در غرب شمال آمریکای امروزی می زیسته است. طول بدن کاملترین نمونه 12 متر، بلندی قامتش 3 متر و وزنش بالغ بر 7 تن بوده است. فک بسیار قوی جانور ظاهراً قادر به اعمال قوی ترین نیروی گزش در بین تمام حیوانات خشکی که تا کنون بر این کره خالی زیست کرده اند، بوده است.
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط P@RSA ، mehran ، AlirezA M ، shervin ، soheil124 ، shamim ، wrongturn


پیام‌های داخل این موضوع
RE: 25 جانور مخوف ماقبل تاریخ که باید از انقراضشان خوشحال باشید - توسط Neda Ariania - 23-12-2014، 11:20 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان