امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در پیراناها آکواریوم از نگهداری کنیم چگونه

چگونه از پیراناها در آکواریوم نگهداری کنیم؟
03-10-2019، 01:29 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 03-10-2019، 10:51 PM، توسط Neda Ariania.)
#4
RE: چگونه از پیراناها در آکواریوم نگهداری کنیم
مرحله اول
راه اندازی مخزن (تانک)

[تصویر:  1570168912.jpg]


4. محل هایی برای مخفی شدن پیراناها در نظر بگیرید. از آنجایی که پیراناها ماهی هایی خجالتی هستند، دوست دارند پنهان شوند. قراردادن برخی وسایل دکوری در تانک، می تواند آنها را شاد و سالم نگهدارد.
  • آکواریوم را با گیاهان طبیعی و مصنوعی، شن های صاف و صیقلی و تکه های چوب دکور کنید. البته بدانید که پیراناها ممکن است گیاهان طبیعی را نابود کنند. قطعه ای تمیز از لوله های PVC هم می تواند به محلی برای مخفی شدن پیراناها (در صورت احساس استرس) تبدیل شود.
  • دکوراسیونی را که دوست دارید، انتخاب کنید. شما می توانید از گیاهان طبیعی یا مصنوعی یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید. اگر از گیاهان طبیعی استفاده می کنید، گیاهان با نیاز نوری کم را در نظر بگیرید. در مورد گیاهان پلاستیکی، محدودیتی در انتخاب وجود ندارد.
  • چوب ها را قبل از ورود به تانک، در سطل یا وان بخیسانید تا رنگشان به قهوه ای متمایل گردد. خیلی از پیراناها، رنگ تیره آب را دوست دارند، اما در این صورت، دیدن ماهی برای شما سخت می شود. اطمینان حاصل کنید که چوب ها اندازه مناسبی داشته باشند و ماهی ها، فضای کافی برای شنای آزادشان را از دست ندهند.
  • از شن و صخره های صاف استفاده کنید، به گونه ای که فقط با لایه ای نازک، کف آکواریوم را پوشش دهند. شما با اطمینان می توانید از گرانیت، بازالت، گنیس، تخته سنگ و کوارتز استفاده کنید. به هیچ عنوان از سنگ آهک، سنگ مرمر، دولومیت، ماسه سنگ های آهکی، صخره های گچی و همچنین مرجان ها و صدف های دریایی استفاده نکنید. همه این موارد می توانند PH آب را افزایش دهند.
  • شما می توانید از تزئینات زیادی در تانک خود استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که پیراناها  باید قادر باشند، بدون وجود هیچ مانعی به شنای آزادانه بپردازند. بر اساس یک حساب سرانگشتی، پوشش 50 تا 75 درصدی تانک، باعث احساس راحتی در پیراناها می شود. از طرفی، دکور بیش از حد تانک، می تواند با سرعت بیشتری با عث کاهش کیفیت آب شود.
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط wrongturn ، mehran ، shervin ، soheil124 ، P@RSA ، AlirezA M ، رزا ، Am!r


پیام‌های داخل این موضوع
RE: چگونه از پیراناها در آکواریوم نگهداری کنیم - توسط Neda Ariania - 03-10-2019، 01:29 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان